Ekipa filma Mater koji će publika imati prilike vidjeti večeras u Areni, predstavila se na današnjoj konferenciji za medije.
Redatelj Jure Pavlović dosad je snimao kratkometražne filmove te za rad na prvom dugometražnom igranom filmu rekao je da je znatno drugačiji.„Nije nužno teže raditi na dugometražnom filmu, možda je čak kratki film izazovniji“ te dodao da je dugo imao neku intimnu potrebu ispričati ovu priču te kako je film rezultat truda velike filmske ekipe.“
Pavlović kaže kako je film dosta autentičan i je bilo izazovno naći neki njegov autentični ključ, no u tome mu je pomogla Jana Plećaš, direktorica fotografije. „Glumcima nije bilo lako, imali smo punu dužinu scena, snimali smo u kontinuitetu pa nije bilo mjesta za greške što je bilo vrlo zahtjevno“, rekao je te usporedio takav rad na filmu s putovanjem bez sigurnosne mreže.
Naglasivši da je Neva Rošić maestralno odigrala naslovnu ulogu, Pavlović je objasnio kako je majku nazvao mater zato što ta riječ ima konotaciju autoriteta, velike snage i vođe. „Ona je i inače autoritet i velika snaga, što se osjeti unatoč tome što je na filmu u drugom planu“, naglasio je Pavlović.
Njezinu kćer igra Daria Lorenci - Flatz koja je rekla da se u radu na ulozi nije referirala na svoju mamu ili baku, već joj je više pomogao taj neki osjećaj otuđenosti koji ima: „Sarajevo je moj grad u koji se uvijek vraćam, tu sam našla neku poveznicu s obzirom na to da se i lik koji igram vraća u rodni kraj“, rekla je.
O liku matere kazala je da ima autoritet koji je karakterističan za tu generaciju i to podneblje te da joj je poznat neretvanski mentalitet, stoga joj je i to olakšalo rad na ulozi. „Svi smo ondje boravili dva i pol mjeseca i to nam je pomoglo u radu na filmu. Najteže mi je bilo igrati na njemačkom kojeg uopće ne govorim pa sam čitave monologe biflala na pamet“, priznala je.
Da je specifično i zahtjevno iskustvo rada na filmu bilo je snimanje scene u jednom kadru, kaže Lorenci - Flatz koja kaže kako je na setu i plakala i padala u depresiju: „Kontinuitet rada od 43 dana mi je pomogao, iako te na takav način snimanja ništa ne može pripremiti - on je naporan i psihički i fizički.“
Fotografiju i scenografiju potpisuje Jana Plećaš koja kaže da nije imala lak zadatak: „Snimali smo u formatu 2.35, što je već bilo ograničavajuće te iako je kuća u kojoj smo snimali bila dosta mračna još sam i sama s rasvjetom sve dodatno zakomplicirala.“
Martin Semenčić je sa svojim timom oblikovao zvuk. S obzirom na to da se s obje strane kuće u kojoj je film sniman nalazi cesta, rekao je da su koristili pleksiglas kako bi utišali zvukove te kako su naknadno snimali žamor ljudi u kafiću, autobusu i drugdje: „Kako bi dobili autentičan zvuk snimali smo ljude s naglaskom.“
Na filmu su, izuzev Vere Zime u većem djelu u sporednim ulogama naturščici kojima je Pavlović dao dosta slobode te je mnogo dodatne autentičnosti dobio s obzirom na to da odvjetnik igra odvjetnika, liječnik liječnika itd.
Film Mater iza sebe već ima međunarodne festivale i ljetnu turneju u sklopu koje je film vidjelo 3000 gledatelja, a od 10. rujna moći će ga pogledati i u kino dvoranama diljem zemlje.