Vijesti

‹ povratak

Arhiva vijesti

srijeda | 23. srpnja. 2014

PULA PRO: OKRUGLI STOL O FILMSKIM FESTIVALIMA

_MG_9381

‘Mala zemlja za velik broj filmskih festivala’, moglo se čuti, između ostaloga, na jučer održanom okruglom stolu o filmskim festivalima u Hrvatskoj, kojega je u dvorani centra Circolo organizirao Pula PRO, novi industrijski segment Pulskoga filmskog festivala. Nakon nedjeljnog razgovora o autorskim pravima i ova je tema zainteresirala brojne filmske profesionalce koji su sudjelovali u raspravi održanoj u dva dijela.

Prvi dio fokusirao se na međusobne razgovore predstavnika vodećih hrvatskih filmskih festivala, dok je drugi, nešto kraći dio okupljanja, bio otvoren za javnost i posjetitelje Pulskog festivala. Uz pulskog domaćina, umjetničke savjetnike Hrvatskog audiovizualnog centra i predstavnicu Deska Kreativne Europe – Ureda MEDIA, bili su tu, između ostalih, predstavnici Motovun Film Festivala, Zagreb Film Festivala, festivala eksperimentalnog filma 25FPS, Dana hrvatskog filma, ZagrebDOX-a, Animafesta, Film Foruma Zadar, Festivala mediteranskog filma Split, Festivala tolerancije (JFF) i Splitskog filmskog festivala.

_MG_9382Moderator Rajko Grlić predstavio je okupljenima temu okruglog stola – pitanje nabavke filmova za festivale i prikazivačkih naknada koje se za to plaćaju. Istaknut je trend porasta tih iznosa, koje su programeri pojedinih festivala prisiljeni pratiti, ili pak, od željenih naslova odustati. Grlić je kao izvor toga trenda identificirao medije koji festivale procjenjuju po količini ‘razvikanih’ premijernih naslova, te su oni u stalnoj utrci s formiranim javnim mnijenjem kako je festival bolji ima li više premijernih i ‘nevinih’ filmova u svome programu.

Pod pojmom ‘nevin’ misli se na film koji nije prikazan u hrvatskoj distribuciji, niti je viđen na drugim domaćim festivalima. Ovu pak utrku domaćih festivala, kojih je u Hrvatskoj pedeset i šest, iskorištavaju inozemne agencije za prodaju, koje u toj situaciji daju film onome ponuđaču koji isplati najveći iznos. „Ako apliciramo kompetitivnost tamo gdje razumski nema smisla, jedini efekt je da podižemo cijenu filmova i pobjednici će tada biti distributeri“, naglasio je Igor Mirković, direktor Motovun Film Festivala.

Mike Downey, član Umjetničkog savjeta Pulskog filmskog festivala, kazao je kako su filmski festivali kulturni proizvod koji ne bi trebao biti podložan kapitalističkim pravilima puke trgovine, posebno u dijelu nabavke umjetničkih filmova. Predložen je model udruživanja domaćih festivala ili barem nekolicine profesionalaca koji bi preuzeli taj posao i tako pokušali dogovoriti ‘pravila igre’ na domaćoj festivalskoj sceni kojih bi se potom pridržavali svi uključeni.

Razmatrani su modeli tog udruživanja, moguće nacionalne koordinacije ili barem pojačane suradnje, a moglo se čuti i kako film i festivali već jesu na tržištu, te se trebaju udružiti i djelovati prema istim tim pravilima i tako suparnika ‘pobijediti’ njegovim oružjem. Jedan od ponuđenih modela bio je i zajednička kupnja filmskih naslova koji bi se kasnije prikazali na više od jednog festivala. Ekskluzivitet bi se zadržao, prema jednome od prijedloga, smještanjem tih naslova u popratne programe.

Uz zaključak kako je suradnja na hrvatskoj festivalskoj sceni presudna, predložen je nastavak i konkretiziranje ovih dogovora na nadolazećem Zagreb Film Festivalu. Pula PRO kao domaćin ovakav bi sastanak organizirao i iduće godine, te tako nastavio, prema ocjenama prisutnih, ovu iznimno vrijednu inicijativu.

Pratite nas na društvenim mrežama

Facebook YouTube Twitter
novi-t-mobile-logob

Partner festivala.