Vijesti

‹ povratak

Arhiva vijesti

ponedjeljak | 22. srpnja. 2013

Kondom kao problem

Vinko BresanRazgovor: Vinko Brešan, redatelj filma Svećenikova djeca

Nažalost, nema formule kako napraviti film koji će vidjeti 150 tisuća ljudi. Moguće je donekle prosuditi potencijal filma za komunikaciju s publikom, ali riječ je uglavnom o nečem iracionalnom

Svećenikovu djecu u Hrvatskoj je vidjelo oko 160 tisuća gledatelja. Jedini gledaniji hrvatski film od osamostaljenja bio je također Vaš Kako je počeo rat na mom otoku, a i Vašeg je Maršala u kinima gledalo više od 100 tisuća ljudi. Nerijetko se uz Vas veže kovanica hrvatski filmski hitmaker.

Nažalost, nema formule kako napraviti film koji će vidjeti 150 tisuća ljudi. Moguće je donekle prosuditi potencijal filma za komunikaciju s publikom, ali riječ je uglavnom o nečem iracionalnom. Ako se film poklopi s ukusom publike, autor se veseli, a ako ne, autor slegne ramenima i ide dalje. Ovo nije američka produkcija, gdje bismo imali zadaću napraviti hit. Ovo je mala kinematografija u kojoj svaki autor pliva u svom mikrosvemiru i pokušava stvoriti neke slike i pokazati neki svjetonazor.

Dobrom odjeku nesumnjivo je doprinijela i odlična promidžbena kampanja, snažna medijska prisutnost – kao da su svi znali za Svećenikovu djecu, što nije čest slučaj s hrvatskim filmovima.

Film je u distribuciju krenuo u ludom vremenu u kojem se lome koplja oko zdravstvenog odgoja. Svećenikova djeca nije film o kondomu, nego o nečem drugom, ali u materijalnom smislu kondom je njegov centralni predmet. Pitao sam se, recimo, zaslužuje li kondom biti centralnim predmetom filma ili je to prebanalno. Odjednom se na naslovnim stranicama svih novina pojavila riječ kondom. On postaje problem broj jedan u Hrvatskoj! To me je iznenadilo, ali je baš to za sobom povuklo i prisutnost filma u medijima.

Mnogi su bili nezadovoljni time što film počinje u komičnom tonu, a završava kao tragedija.

Iskreno mislim da nema komedije bez tragedije. Za mene je to svjetonazorsko pitanje. Uostalom, i nisam veseo autor koji se bavi veselim temama, a druga je stvar što ja tu neveselu temu volim razigrati humornim diskursom.

razgovarao Janko Heidl

Pratite nas na društvenim mrežama

Facebook YouTube Twitter
novi-t-mobile-logob

Partner festivala.