Pregled događanja prema:

Pulska Kinoteka

Pulska Kinoteka

Pulska kinoteka zamišljena je kao povratak u slavnu prošlost Pulskog filmskog festivala, u godi- nu koju odabere jedan od naših uvaženih filmaša. Filmove iz te godine zatim gledamo zajedno u našem pulskom vremeplovu, na velikom platnu. Ove je godine izbornik programa Rajko Grlić, a Pulska godina koja mu je iznimno bitna godina je 1965, kada je u Puli prikazano 20 vrsnih filmova u glavnom natjecanju, između ostalog i nagrađeni filmovi koje ćemo ovoga ljeta ponovno gledati. To su: Prometej s otoka Viševice Vatroslava Mimice i Tri Aleksandra Petrovića, koji su (između ostalih nagrada) ravnopravno podijelili Veliku zlatnu arenu, zatim Doći i ostati Branka Bauera, osvajača Srebrne arene, Čovek nije tica Dušana Makavejeva (diploma za režiju i debitanta), Devojka Puriše Đorđevića (posebna nagrada za režiju).

 

Brijuni

Pulska Kinoteka

  • tri-crop-crop

    ponedjeljak, 21. srpnja u 22:00,

    Tri

    | | 80 min | 1965

    Opširnije

    REŽIJA Aleksandar Petrović

    SCENARIJ Aleksandar Petrović, Antonije Isaković
    KAMERA Tomislav Pinter
    MONTAŽA Mirjana Mitić

    ULOGE Bata Živojinović, Ali Raner, Senka Veletanlić- Petrović, Voja Mirić, Slobodan Perović, Mica Tomić, Branislav Jerinić
    PRODUCENT Vladislav Lašić
    PRODUKCIJA Avala film
    DISTRIBUCIJA Jugoslovenska kinoteka Yugoslav Cinematheque

    Tri je antiratni film koji se sastoji od tri priče koje tematiziraju smrt. Lik Miloša zajednički je svim pri- čama koje obrađuju besmisao nasilja i apsurd rata iz tri različite perspektive: perspektive svjedoka, žrtve i krvnika. Tri je prvi jugoslavenski film koji je objavljen u SAD-u (1966.).

    Aleksandar Petrović (1929. – 1994.) bio je jedna od najvažnijih figura jugoslavenskog crnog vala. Diplomiravši na Sveučilištu u Beogradu, Petrović je postao jedan od najcjenjenijih jugoslavenskih filmskih kritičara pedesetih. Na njegov debitantski igrani film Dvoje (1961.) i sljedeći film Dani (1963.) snažan utjecaj ostvario je francuski novi val. Petrovićevi najpoznatiji filmovi su Tri (1965.) i Skupljači perja (1967.), oba nominirana za Oskara za najbolji strani film. Tri je osvojio veliku nagradu za najbolji film na festivalu u Karlovim Varima 1966. godine, a Skupljači perja nagradu FIPRESCI i veliku nagradu žirija u Cannesu 1967. Iste godine Petrović je bio član žirija 17. Međunarodnog filmskog festivala u Berlinu.

  • tica-crop

    četvrtak, 24. srpnja u 22:00,

    Čovek nije tica

    | | 81 min | 1965

    Opširnije

    REŽIJA Dušan Makavejev

    SCENARIJ Dušan Makavejev
    KAMERA Aleksandar Petković, Branko Perak
    MONTAŽA Ljubica Nešić
    SCENOGRAFIJA Dragoljub Ivkov
    GLAZBA Petar Bergamo

    ULOGE Milena Dravić, Janez Vrhovec, Boris Dvornik, Eva Ras, Stole Aranđelović
    PRODUCENT Aleksandar Petković
    PRODUKCIJA Avala film
    DISTRIBUCIJA Jugoslovenska kinoteka Yugoslav Cinematheque

    Čovek nije tica društvena je satira i priča o ljubavnom životu inženjera Jana koji je stigao u srpski industrijski gradić zbog posla u tvornici bakra. Ondje unajmljuje sobu kod roditelja privlačne frizerke Rajke. Iako je Rajka puno mlađa od njega, njih dvoje počinju vezu.

    Prva tri igrana filma Dušana Makavejeva (1932.) – Čovek nije tica (1966.), Ljubavni slučaj (1967.) i Nevinost bez zaštite (1968.) – donose mu svjetsku slavu. Godine 1971. film WR: Misterije organizma (1971.) bio je zabranjen u Jugoslaviji zbog političkog i seksualnog sadržaja. Godine 1974. snima Slatki film, proglašen pornografskim i zabra- njen u mnogim zemljama. Montenegro (1981.) jedini je njegov komercijalni uspjeh.

Kino Valli

Pulska Kinoteka

  • doci i ostati-crop2

    utorak, 22. srpnja u 17:00,

    Doći i ostati

    |

    Opširnije

    REŽIJA Branko Bauer

    SCENARIJ Gordan Mihić, Ljubiša Kozomara
    KAMERA Branko Blažina
    MONTAŽA Katja Majer
    SCENOGRAFIJA Veljko Despotović
    GLAZBA Tomislav Simović

    ULOGE Nikola Angelovski, Mija Aleksić, Dragomir Bojanić, Pavle Vuisić, Marija Kohn
    PRODUKCIJA Jadran film, Avala film
    DISTRIBUCIJA Hrvatski filmski arhiv Croatian Film Archive

    Trojica seljaka, Radovan, Jeremija i Gaša, dolaze u veliki grad u potrazi za boljim životom. Najstariji među njima, Jeremija, nikako se ne može uklopiti u novu sredinu, dok najmlađi, Gaša, ulazi u turbu- lentnu ljubavnu vezu s djevojkom Snežanom. Radovan pak počne pohađati večernju školu te se od njih trojice najbolje uklapa u novo okruženje.

    Branko Bauer (1921 – 2002) karijeru je počeo dječjim filmovima Sinji galeb (1953) i Milioni na otoku (1955). Ne okreći se sine (1956) ratna je melodrama nagrađena Zlatnom arenom za najbolju režiju, glumca i scenografiju. Među Bauerova značajnija djela ulaze: Samo ljudi (1957), Tri Ane (1959), Martin u oblacima (1961), Licem u lice (1963), TV serija Salaš u malom ritu (1975) i Boško Buha (1978).

  • prometej-crop

    srijeda, 23. srpnja u 17:00,

    Prometej s otoka Viševice

    | | 92 min | 1965

    Opširnije

    REŽIJA Vatroslav Mimica

    SCENARIJ Slavko Goldstein, Vatroslav Mimica, Kruno Quien
    KAMERA Tomislav Pinter
    MONTAŽA Katja Majer
    GLAZBA Miljenko Prohaska
    ULOGE Slobodan Dimitrijević, Janez Vrhovec, Mira Sardoč, Dina Rutić, Pavle Vuisić, Lordan Zafranović, Ivica Vidović, Fabijan Šovagović
    PRODUKCIJA Jadran film
    DISTRIBUCIJA Hrvatski filmski arhiv Croatian Film Archive

    Sredovječni ravnatelj zagrebačkog poduzeća Mate Bakula otputuje sa suprugom na rodni otok Vi- ševicu da bi prisustvovao ceremoniji otkrivanja spomen-ploče posvećene palim partizanima. Tije- kom boravka na otoku Matu opsjedaju uspomene iz prošlosti: na partizansku mladost, prvu supru- gu, razočaranost komunizmom i entuzijastičnu borbu da na otok dovede struju.

    Vatroslav Mimica (1923) značajan je pripadnik prve generacije Zagrebačke škole crtanog filma (Samac, 1958; Inspektor se vratio kući, 1959). Modernistička poetika i tema otuđenosti karakteriziraju i njegove kasnije igrane filmove poput trilogije Prometej s otoka Viševice (1964), Ponedjeljak ili utorak (1966) i Kaja, ubit ću te! (1967). Filmovi: Događaj (1969), Seljačka buna 1573 (1975) i Banović Strahinja (1981).

  • devojka-crop

    petak, 25. srpnja u 17:00,

    Devojka

    | | 90 min | 1965

    Opširnije

    REŽIJA Mladomir (Puriša) Đorđević

    SCENARIJ Mladomir (Puriša) Đorđević
    KAMERA Branko Perak
    MONTAŽA Vojislav Bjenjaš
    SCENOGRAFIJA Miodrag Hadžić

    ULOGE Milena Dravić, Ljubiša Samardžić, Rade Marković, Mija Aleksić, Bekim Fehmiu, Siniša Ivetić
    PRODUKCIJA Kino-klub Beograd
    DISTRIBUCIJA Jugoslovenska kinoteka Yugoslav Cinematheque

    Devojka prvi je dio Đorđevićeve ratne tetralogije i tragična priča o ljubavi vojnika i partizanke. Ispri- povijedana iz perspektive djevojke, vojnika, fotografa i njemačkog časnika, priča se pretvara u suge- stivni kolaž ratnih zbivanja.

    Mladomir Puriša Đorđević (Čačak, 1924.) redatelj je i scenarist najpoznatiji po ratnoj tetralogiji Devojka (1965.), San (1966.), Jutro (1967.) i Podne (1968.). Najzapaženiji od tih filmova, Jutro, nagrađen je u Veneciji nagradom za najboljeg glumca, a u Puli je osvojio Zlatnu arenu za režiju, scenarij i Srebrnu arenu za film. Karakterističan po fra- gmentarnoj dramaturgiji i lirskoj poetici, jedan od značajnijih predstavnika srpskog autorskog filma šezdesetih. Sni- mio je i čitav niz zapaženih filmova: Opštinsko dete (1953.), Biciklisti (1970.), Trener (1978.), Osam kila sreće (1980.).

Mjesto događanja:

Kategorija

Odaberite dane:

  • Pon
  • Uto
  • Sri
  • Čet
  • Pet
  • Sub
  • Ned

Pratite nas na društvenim mrežama

Facebook YouTube Twitter
novi-t-mobile-logob

Partner festivala.