Vijesti

‹ povratak

Arhiva vijesti

srijeda | 23. srpnja. 2014

CINEMANIAC / MISLITI FILM: Boško Buha

IMG_0746
Boško Buha – junak eksperimentalnog filma

Široka lepeza glavnih i popratnih programa ovogodišnjeg Pulskog filmskog festivala uz igrane i dokumentarne obuhvaća i ponešto recentnih eksperimentalnih filmova kao i svojevrsni zahvat u tzv. prošireni film, što sve nudi već tradicionalna istraživačka platforma Cinemaniac/Misliti film koja se od 2002. realizira u galerijama MMC Luka, u formatu izložbe.

Riječ je o predstavljanju radova koji nastaju na raskrižju medija i razdoblja, a ovogodišnji Cinemaniac/Misliti film, zamišljen kao stalno istraživanje, kroz izložbu Paper Movies predstavlja „filmove na papiru“, „filmove bez filma“, nepokretne i pokretne likovne radove formirane ili osmišljene s jakim referencama na pokretne slike sedme umjetnosti.

Na repertoaru zidova MMC Luka od 20. srpnja do 6. kolovoza nalaze se neoavangardni dekompozicijski fotokolaži Antuna Motike, fragmentarni kolažno-crtani narativ „Imagine a Moving Image“ Marka Tadića te sekvencijalno strukturirana serija fotografija „Bez naslova“ Ane Petrović, dok su na raspolaganju za listanje i umjetničke knjigeTadića i Petrović.

Uz njih se digitalno, bez tona, prikazuju kolažni „found footage“ film „All Catacombs Are Grey“ Dalibora Barića i transfigurativni eksperimentalni rad „Liquid Paper“ Nijemca Michela Klofkorna.

U projekcijskoj pak dvorani MMC-a Luke, u dnu galerije, dostupan je program „Kino umjetnika – nove naracije“, gdje je do 26. srpnja na raspolaganjudeset kratkih eksperimentalnih filmova autora Damira Očka (Spring, 2012), Zlatka Kopljara (K17, 2012), Davida Maljkovića (Lost Memores from These Days, 2006), Dana Okija (Post festum, 2012), Ane Hušman (Razglednice, 2013), Marka Tadića (Borne By the Birds, 2013), Renate Poljak (Staging Actors, Staging Beliefs, 2011), Ane Bilankov (U ratu i revoluciji, 2011), Matije Debeljuha (Grad od čelika, 2014) i Igora Grubića (Angels with Dirty Faces, 2014).

Među radovima što nastaju na mjestu susreta suvremene umjetnosti i kinematografije, na skliskom području pokretnih slika koje ne nudi fiksne definicije, nalazi se nekoliko vrlo komunikativnih ostvarenja, kao što su humorne „Razglednice“ Ane Hušman, potom dirljiva priča o nestanku nepoćudnih knjiga „U ratu i revoluciji“ Ane Bilankov, animirano-igrano-dokumentarni „Borne by the Birds“ Marka Tadića ili „Staging Actors, Staging Beliefs“ Renate Poljak koji spaja izvatke iz jugoslavenskog ratnog filma „Boško Buha“ (1978.) Branka Bauera s fiktivnim dvostrukim intervjuom s glumcem Ivanom Kojundžićem koji je kao dječak glumio malog partizanskog junaka.

Donekle izmijenjen program Kina umjetnika u pravim će kino-okolnostima biti prikazan u kinu Valli u četvrtak u 19 h kada su na repertoaru: „A. D. A. M.“ Vladislava Kneževića, „Spring“ Damira Očka, „K17“ Zlatka Kopljara, „Lost Memores from These Days“ Davida Maljkovića, „Razglednice“ Ane Hušman i „Post festum“ Dana Okija, ovaj potonji zapravo izvadak iz njegova prošlogodišnjega dugometražnoga „Oproštaja“.

Pratite nas na društvenim mrežama

Facebook YouTube Twitter
novi-t-mobile-logob

Partner festivala.