• Nagrade 57. festivala igranog filma u Puli

    Natjecateljski program 57. festivala igranog filma u Puli:

     

    I. Program kratkih igranih filmova (11 filmova)

    Torta s čokoladom, redateljica Dorotea Vučić, Puni krug, redateljica Barbara Vekarić, Pola ure za baku, redatelj Jure Pavlović, Ta tvoja ruka mala, redateljica Sara Hribar, Stric, redateljica Hana Jušić. Welcome, redateljica Maja Milanović, 9. ožujak, redateljica Irena Škorić, Grand Prix, redatelj Dario Juričan, Ništa osobno, redatelj Marko Šantić, Šampion, redatelj Kristijan Milić, Hladna fronta, redatelj Uroš Živanović

     

    II. Međunarodni program (17 filmova)

    Transfer, redatelj Damir Lukačević, Princeza Montpensier, redatelj Bertrand Tavernier, Vojvotkinja, redatelj Saul Dibb, Grad posljednjeg odredišta, redatelj James Ivory, Veliki san, redatelj Michele Placido, Ondine, redatelj Neil Jordan, Daj mi ruku, redatelj Pascal-Alex Vincent, Nesreća, redatelj Cheang Pou-Soi, Bratstvo, redatelj Nicolo Donato, Lourdes, redateljica Jessica Hausner, Odvojeni zajedno, redatelj Quan'an Wang, Car, redatelj Pavel Lungin, 9:06, redatelj Igor Šterk, Samac, redatelj Tom Ford, Imaginarij doktora Parnasusa, redatelj Terry Gilliam, Pisac iz sjene, redatelj Roman Polanski, Slika Doriana Graya, redatelj Oliver Parker

     

    III. Nacionalni program:

    a) glavna sekcija (7 filmova)

    The Show Must Go On, redatelj Nevio Marasović, Sedamdeset i dva dana, redatelj Danilo Šerbedžija, Šuma summarum, redatelj Ivan Goran Vitez, Predstava, redatelj Dan Oki, Neka ostane među nama, redatelj Rajko Grlić, Majka asfalta, redatelj Dalibor Matanić, 2 sunčana dana, redatelj Ognjen Sviličić

    b) u sekciji manjinskih koprodukcija (3 filma) Neke druge priče, redateljice Ivona Juka, Ana Maria Rossi, Ines Tanović, Marija Džidževa, Hanna Slak, Na putu, redateljica Jasmila Žbanić, Ostavljeni, redatelj Adis Bakrač

     

     

    I. Nagrade Ocjenjivačkog suda Nacionalnog natjecateljskog programa

     

                1. Bogdan Žižić, redatelj, predsjednik

                2. Suzana Nikolić, glumica

                3. Špiro Guberina, glumac

                4. Krešimir Mikić, filmolog i medijski pedagog

                5. Dado Valentić, inženjer postprodukcije

     

    a) NACIONALNI PROGRAM – sekcija manjinskih koprodukcija

                1. Zlatna Arena za glavnu mušku ulogu dodjeljuje se Tonyju Grgi za ulogu Alena u filmu Ostavljeni redatelja Adisa Bakrača – jednoglasno. Ulogom Alena u filmu Ostavljeni mladi Tony Grga pokazao je izuzetnu neposrednost i uvjerljivost glume.
                2. Zlatna Arena za glavnu žensku ulogu dodjeljuje se Zrinki Cvitešić za ulogu Lune u filmu Na putu redateljice Jasmile Žbanić – jednoglasno. Ulogom Lune u filmu Na putu pokazala je veliki raspon glumačkih sredstava i talentirano dočarala dramu nezadovoljne žene.

                3. Zlatna Arena za režiju dodjeljuje se Jasmili Žbanić za režiju filma Na putu – jednoglasno. Jasmila Žbanić svojom je kvalitetnom i uvjerljivom režijom izrazila vrlo osjetljivu temu današnjice.

     

    b) NACIONALNI PROGRAM – glavna sekcija

                1. Vjesnikova nagrada Breza za najboljeg debitanta dodjeljuje se za režiju  Neviju Marasoviću za The Show Must Go On – jednoglasno. S velikim entuzijazmom Nevio Marasović je uspio iz studentske vježbe realizirati zanimljiv i društveno relevantan film.
               
    2. Posebna Zlatna Arena za specijalne efekte dodjeljuje se Tomislavu Vujinoviću i Aleksanderu Faraguni za film The Show Must Go On redatelja Nevija Marasovića – jednoglasno. Specijalni efekti filma The Show Must Go On svojom kakvoćom i realističnošću pridonijeli su iluziji budućnosti.
                3. Posebna Zlatna Arena za ton dodjeljuje se Srđanu Kurpjelu za montažu tona u filmu Neka ostane među nama redatelja Rajka Grlića – većinom glasova. Oblikovanjem i čistoćom zvuka Srđan Kurpjel postigao je cjelovit doživljaj filma.

                4. Posebna Zlatna Arena za masku dodjeljuje se Snježani Gorup za film Sedamdeset i dva dana Danila Šerbedžije – jednoglasno. Snježana Gorup preobrazbom likova i ukupnom realizacijom u filmu Sedamdeset i dva dana upotpunila je uvjerljivost lokalne sredine.

                5. Zlatna Arena za kostimografiju dodjeljuje se Zorani Meić za film Šuma summarum redatelja Ivana Gorana Viteza – većinom glasova. Kostimi debitantice Zorane Meić imaju važnu ulogu u kreiranju stila kompletnog filma.

                6. Zlatna Arena za scenografiju dodjeljuje se Ivi Hušnjaku za film Neka ostane među nama redatelja Rajka Grlića – većinom glasova. Uz kvalitetne interijere, scenografija je pokazala novu i drugačiju sliku Zagreba.

                7. Zlatna Arena za glazbu dodjeljuje se Alfiju Kabilju i Alanu Bjelinskom za film Neka ostane među nama redatelja Rajka Grlića – jednoglasno. Glazba u filmu Neka ostane među nama odlikuje se usklađenim radom dvojice prominentnih hrvatskih skladatelja.

                8. Zlatna Arena za montažu dodjeljuje se Mati Ilijiću za film Šuma summarum redatelja Ivana Gorana Viteza – jednoglasno. Montaža filma Šuma summarum složenošću i brojem uloga predstavljala je izuzetno težak zadatak za mladog montažera.

                9. Zlatna Arena za kameru dodjeljuje se Slobodanu Trniniću za film Neka ostane među nama redatelja Rajka Grlića – jednoglasno. Snimateljski rad Slobodana Trninića odlikuje se modernim pristupom filmskoj slici, izuzetno obogaćujući film.

                10. Zlatna Arena za najbolju sporednu mušku ulogu dodjeljuje se Bogdanu Dikliću za ulogu Joje u filmu Sedamdeset i dva dana redatelja Danila Šerbedžije – većinom glasova. Samozatajna gluma Bogdana Diklića u ulozi Joje predstavlja kvalitetan balans nositelju glavne uloge filma.

                11. Zlatna Arena za najbolju glavnu mušku ulogu dodjeljuje se Radi Šerbedžiji za ulogu Mane u filmu Sedamdeset i dva dana redatelja Danila Šerbedžije – jednoglasno. Rade Šerbedžija u ulozi Mane još je jednom potvrdio svoje veliko glumačko umijeće.

                12. Zlatna Arena za najbolju sporednu žensku ulogu dodjeljuje se Kseniji Marinković za ulogu Marte u filmu Neka ostane među nama redatelja Rajka Grlića – jednoglasno. Ksenija Marinković u filmu Neka ostane među nama decentnim pristupom postigla je izuzetnu izražajnost.

                13. Zlatna Arena za najbolju glavnu žensku ulogu dodjeljuje se Mariji Škaričić za ulogu Mare u filmu Majka asfalta redatelja Dalibora Matanića – većinom glasova. Marija Škaričić u filmu Majka asfalta minimalnim i jednostavnim sredstvima glumačkog izraza ostvarila je uvjerljiv lik žene koja ne pristaje na zlostavljanje.

                Image Haddad već 10 godina surađuje sa Festivalom i ta se suradnja pretvorila u svojevrsnu tradiciju koja počiva na neizlječivoj ljubavi Haddada prema filmu i njihovom uvjerenju da biznis mora podržati kulturu i umjetnost. Kuća Haddad, osim što odijeva članice uprave, dodjeljuje nagradu ovogodišnjoj dobitnici Zlatne Arene za glavnu žensku ulogu, glumici Mariji Škaričić.

                14. Zlatna Arena za scenarij dodjeljuje se Neviju Marasoviću za film The Show Must Go Onjednoglasno. Nevio Marasović kroz globalno prihvatljivu priču ironijskim pristupom prokazuje suvremenu medijsku manipulaciju.

                15. Zlatna Arena za režiju dodjeljuje se Rajku Grliću za film Neka ostane među nama – jednoglasno. Rajko Grlić u filmu Neka ostane među nama pokazao je iskustvo i visoku profesionalnost svojeg redateljskog umijeća.

                16. Velika Zlatna Arena za najbolji film dodjeljuje se Igoru Alexanderu Noli, producentu filma Neka ostane među nama redatelja Rajka Grlića – jednoglasno. Film Neka ostane među nama najuspješnije je oslikao krizu bračnih odnosa koji su dominirali programom 57. festivala igranog filma u Puli. 

                Hypo banka dodjeljuje Rajku Grliću, redatelju filma Neka ostane među nama kojemu je Ocjenjivački sud 57. festivala igranog filma u Puli dodijelio Veliku Zlatnu Arenu za najbolji film Festivala, nagradu u iznosu od 30.000,00 kn.

     

    II. Nagrada publike Zlatna vrata Pule

    Glasovanjem za Nacionalni program prikazan u Areni, publika je dodijelila nagradu publike Zlatna vrata Pule filmu Sedamdeset i dva dana redatelja Danila Šerbedžije u produkciji Inter Filma, Zagreb.

    1.      Sedamdeset i dva dana, redatelj Danilo Šerbedžija: 4,59

    2.      Na putu, redateljica Jasmila Žbanić: 4,45

    3.      Neka ostane među nama, redatelj Rajko Grlić: 4,19

    4.      The Show Must Go On, redatelj Nevio Marasović: 4,08

    5.      Ostavljeni, redatelj Adis Bakrač: 4,03

    6.      Šuma summarum, redatelj Ivan Goran Vitez: 4,02

    7.      Neke druge priče, redateljice Ivona Juka, Ana Maria Rossi, Ines Tanović, Marija

             Džidževa, Hanna Slak: 3,93

    8.      Majka asfalta, redatelj Dalibor Matanić: 3,63

    9.      2 sunčana dana, redatelj Ognjen Sviličić: 3,11

     

    III. Nagrada Marijan Rotar

                Nagrada Marijan Rotar (osnivač i idejni otac Festivala igranog filma u Puli) dodjeljuje se pojedincima ili institucijama koji su svojim idejama, djelima, radom i pomoći, nastojanjima i potporom spojili Pulu i film.

                Ove je godine, sedme po redu, dobitnik nagrade – Publika – ponaosob svaki gledatelj koji je tijekom 56 godina gledao filmove na Festivalu igranog filma u Puli.

     

     

    IV. Nagrade Ocjenjivačkog suda Međunarodnog programa

                1. Elvis Lenić, filmski kritičar, predsjednik

                2. Tomislav Kurelec, filmski kritičar

                3. Mario Kozina, filmski kritičar

     

                1. Arena za najbolje glumačko ostvarenje  jednoglasno se dodjeljuje Sylvie Testud za iznimno zahtjevnu ulogu Christine u filmu Lourdes redateljice Jessice Hausner. Njezina gluma efektno nadopunjuje višeznačni redateljičin pristup fenomenu vjerskog hodočašća, krećući se od minimalističkog izraza do sugestivnog govora tijela, čime ostvaruje istovremeno razumijevanje i distancu prema liku kojeg tumači.

                2. Arena za najboljeg redatelja jednoglasno se dodjeljuje Bertrandu Tavernieru za film Princeza Montpensier, zbog istančanog redateljskog stila, dotjeranosti svakog detalja, precizno odmjerenog ritma i namjerno suspregnutih glumačkih interpretacija koje u interakciji s prikazom društvenih zbivanja otkrivaju životno uvjerljive likove i slojevitu sliku povijesnog razdoblja.

                3. Arena za najbolji film jednoglasno se dodjeljuje Robertu Benmussiju, Romanu Polanskom i Alainu Sardeu, producentima filma Pisac iz sjene redatelja Romana Polanskog za vrhunski triler koji kroz žanrovsku strukturu kompleksno problematizira društvene odnose i razotkriva funkcioniranje mehanizama političke moći u suvremenoj demokraciji.

     

    V. Priznanja Ocjenjivačkog suda Federacije filmskih kritičara Europe i Mediterana (FEDEORA)

                1. Ronald Bergan, filmski kritičar, predsjednik

                2. Dubravka Lakić, filmska kritičarka

                3. Eva Zaoralova, filmska kritičarka

     

    1. Hrvatski kratki igrani filmovi

    - Priznanje se dodjeljuje redateljici Ireni Škorić za film 9. ožujak

     

    2. Nacionalni program – sekcija manjinskih koprodukcija

    - Priznanje se dodjeljuje redatelju Adisu Bakraću za film Ostavljeni

     

    3. Nacionalni program – glavna sekcija

    - Priznanje se dodjeljuje redatelju Rajku Grliću za film Neka ostane među nama

     

    Diplome i nagrada  Oktavijan Hrvatskoga društva filmskih kritičara

    Međunarodni program

    - Diploma  se dodjeljuje redatelju Romanu Polanskom za film Pisac iz sjene s prosječnom ocjenom 4,86

     

    Nacionalni program – sekcija manjinskih koprodukcija

    - Diploma se dodjeljuje redateljici Jasmili Žbanić za film Na putu s prosječnom ocjenom 3,86

     

    Nacionalni program – glavna sekcija

    - Nagrada OKTAVIJAN dodjeljuje se redatelju Neviju Marasoviću za film The Show Must Go On s prosječnom ocjenom 3,5

     

    Diplome Ocjenjivačkog suda mladih filmofila

    Katrin Radovani, Zagreb, predsjednica, Tomislav Kvaternik, Rijeka, zamjenik predsjednice, Iva Tomac, Požega, Jasna Žmak, Pula, Tomi Miladinović, Pula, Mateja Brodarič, Pula, Ivan Mardešić, Pula, Marija Škrlec, Vinkovci, Luka Galešić, Sukošan, Kristina Sučić, Zagreb, Vanja Zaimović, Pula, Lidija Janković, Zagreb, Vanja Vukičević, Pula, Manda Brčina, Pula, Medina Rešić, Pula.

     

    Međunarodni program

     - Priznanje se dodjeljuje redatelju Tomu Fordu za film Samac, prosječna ocjena 3,66

     

    Hrvatski kratki igrani filmovi

    - Priznanje se dodjeljuje redatelju Kristijanu Miliću za film Šampion, prosječna ocjena 3,33

     

    Nacionalni program – sekcija manjinskih koprodukcija

    - Priznanje se dodjeljuje redateljici Jasmili Žbanić za film Na putu, prosječna ocjena 4,06

     

    Nacionalni program – glavna sekcija

    - Priznanje se dodjeljuje redatelju Danilu Šerbedžiji za film Sedamdeset i dva dana,

    prosječna ocjena 4,0

     

    Nagrade doFuraj svoj film!

    1. Jakov Kosanović, filmski kritičar i novinar Slobodne Dalmacije

    2. Zoran Stajčić, urednik rubrike Showbizz na portalu Dnevnik.hr

    3. Matija Debeljuh, video umjetnik

     

    Diploma za najbolji kratki doFurani film dodjeljuje se filmu Transmocije, autorskog četverca Sendija Salmanija, Marka Čabova, Bruna Marina i Petera Bohtea iz Zagreba.

    U ime žirija Zoran Stajčić navodi: „Jedan obrok. Jedan telefonski poziv. Jedan dobar geg. Pokušajte se ne nasmijati. Žiriju to nije pošlo za rukom.“

    Ocjenjivački sud odlučio je ove godine dati i posebnu pohvalu za komunikaciju, autorici Suzani Delić za film Working hands.

    Autorima filma T-Com kao partner Festivala dodjeljuje nagradu koju čine LCD TV LG 42 LH 3000 i GSM uređaj Sony Ericsson X10 s pripadajućim Simpa start paketom.

    Glasovanjem na internetskim stranicama tportala publika je najboljim filmom proglasila Communication Breakdown Hane Dutine kojoj T-com dodjeljuje prigodan poklon paket.