• 36. PULSKI FILMSKI FESTIVAL

    18-25. kolovoza 1989. – 25 filmova

    Organizator: Festival jugoslavenskog igranog filma

    Vijeće festivala: Milorad Jakšić-Fanđo (predsjednik), Faruk Begoli, Ferenc Deak, Vefik Hadžismajlović, Mato Jelušić, Vatroslav Mimica, Ljube Petkovski, Jože Pogačnik, Marijan Rotar, Radoje Stavrić i Ismail Ymeri.

    Direktorica FJIF-a: Gorka Ostojić-Cvajner

     

    Službeni žiri: Žarko Dragojević, Tone Partljić, Krsto Škanata, Lordan Zafranović i Želimir Žilnik.

    Nagrade:

    -         SABIRNI CENTAR, Avala film (Beograd), Art film 80 (Beograd), Centar film (Beograd), Terra film (Novi Sad) i TV Beograd – Velika zlatna arena

    -         KUDUZ, FRZ Bosna (Sarajevo), Avala film (Beograd), TV Sarajevo i Raka Marić – Velika srebrna arena

    -         HAMBURG ALTONA, Uraniafilm (Zagreb) i Avala film (Beograd) – Velika brončana arena

    -         Joža Pogačnik za režiju filma KAVARNA ASTORIA, Viba film (Ljubljana) – Zlatna arena

    -         Dušan Kovačević za scenarij filma SABIRNI CENTAR, Avala film (Beograd), Art film 80 (Beograd), Centar film (Beograd), Terra film (Novi Sad) i TV Beograd – Zlatna arena

    -         Snežana Bogdanović za žensku ulogu u filmu KUDUZ, FRZ Bosna (Sarajevo), Avala film (Beograd), TV Sarajevo i Raka Marić – Zlatna arena

    -         Janez Hočevar za mušku ulogu u filmu KAVARNA ASTORIA, Viba film (Ljubljana) – Zlatna arena

    -         Radmila Živković za žensku epizodnu ulogu u filmu SABIRNI CENTAR, Avala film (Beograd), Art film 80 (Beograd), Centar film (Beograd), Terra film (Novi Sad) i TV Beograd – Zlatna arena

    -         Fabijan Šovagović za mušku epizodnu ulogu u filmu ČOVJEK KOJI JE VOLIO SPROVODE, Marjan film (Split) i TV Zagreb – Zlatna arena

    -         Tomislav Pinter za snimateljski rad u filmu ĐAVOLJI RAJ, Jadran film (Zagreb), Amy International (London) i Maestro film (Zagreb) – Zlatna arena

    -         Arsen Dedić za glazbu u filmu DONATOR, Jadran film (Zagreb) – Zlatna arena

    -         Slobodan Rundo za scenografiju u filmu ISKUŠAVANJE ĐAVOLA, Zeta film (Budva), Beograd film (Beograd) i Aria films (Pariz) – Zlatna arena

    -         Biljana i Ljiljana Dragović za kostimografiju u filmu BOJ NA KOSOVU, Centar film (Beograd), TV Beograd i Feniks film (Beograd) – Zlatna arena

    -         Nenad Vukadinović za ton u filmu KAKO JE PROPAO ROKENROL, Avala film (Beograd) – Zlatna arena

    -         Goran Terzić, Mustafa Prešev i Snežana Ivanović za montažu filma KAKO JE PROPAO ROKENROL, Avala film (Beograd) – Zlatna arena

     

    Posebne nagrade:

    -         Anna Adamek i Anna Lewandowski za masku u filmu BOJ NA KOSOVU, Centar film (Beograd), TV Beograd i Feniks film (Beograd) – posebno priznanje

    -         Mladen Prebil za ton u filmovima DONATOR, Jadran film (Zagreb) i ČOVJEK KOJI JE VOLIO SPROVODE, Marjan film (Split) i TV Zagreb, posthumno – Specijalna zlatna arena

    -         Ivica Matić za režiju filma ŽENA S KRAJOLIKOM, Centar film (Beograd) i TV Sarajevo, posthumno – Specijalna zlatna arena

    -         Ademir Kenović za režiju filma KUDUZ, FRZ Bosna (Sarajevo), Avala film (Beograd), TV Sarajevo i Raka Marić – nagrada ''Zlatni vijenac Studija'' režiseru-debitantu

    -         Tomislav Pinter za kameru u filmovima SABIRNI CENTAR, Avala film (Beograd), Art film 80 (Beograd), Centar film (Beograd), Terra film (Novi Sad) i TV Beograd i ĐAVOLJI RAJ, Jadran film (Zagreb), Amy International (London) i Maestro film (Zagreb) – nagrada ''Kodak-Pathe''

    -         Ademir Kenović za režiju filma KUDUZ, FRZ Bosna (Sarajevo), Avala film (Beograd), TV Sarajevo i Raka Marić – nagrada ''Zlatni gladijator''

    -         Snježana Bogdanović za ulogu u filmu KUDUZ, FRZ Bosna (Sarajevo), Avala film (Beograd), TV Sarajevo i Raka Marić – nagrada ''Ruža Pazinke''

    -         Ademir Kenović za režiju filma KUDUZ, FRZ Bosna (Sarajevo), Avala film (Beograd), TV Sarajevo i Raka Marić – nagrada ''Kokan Rakonjac''

    -         Ademir Kenović za režiju filma KUDUZ, FRZ Bosna (Sarajevo), Avala film (Beograd), TV Sarajevo i Raka Marić – nagrada žirija tjednika Studio '' Studijev jelen''

     

    Nagrada gledatelja:

    -         KUDUZ, FRZ Bosna (Sarajevo), Avala film (Beograd), TV Sarajevo i Raka Marić, najviše glasova publike – nagrada ''Zlatna vrata Pule''


     

    §        Trend pada broja gledatelja ove je godine drastično nastavljen te je umanjen za 52,5% naspram prošle, odnosno prodano je svega 13.031 ulaznica, što uz 5.960 protokolarnih ulaznica i oko 2.000 neformalnih ulaska, ukupno iznosi oko 21.000 posjetitelja.

    §        ''Ima optimizma i to vrlo mnogo, ali i bojazni zbog brojnih izmjena u konceptu, upravljanju, organiziranju i financiranju same manifestacije. Nakon niza godina obećanja – konačno festivalske i filmske goste dočekujemo u novom Festivalskom centru, Istarskom narodnom kazalištu, koji je promociju doživio 5. svibnja, a od otvaranja i testiran s ukupno četrdesetak vrlo zahtjevnih priredbi. Predstoji najveći test i najveća bojazan – kako će funkcionirati cijela zgrada u prihvatu FJIF-a i filmskih projekcija.'' (Gorka Ostojić-Cvajner)

    §        Prve večeri festivala zakazala je ''Iskrina'' tehnika, otvorenje je ostalo bez tona.

    §        ''Bilo je suviše skromno. Nije to u tradiciji ranijih godina… od vatrometa, vođenja, tona. To su sitnice, ali su bitne. Nije bilo one radosti svečanog otvaranja. Nema razloga stid i preskromnost, jer to nije vrlina, ovo treba da bude svetkovina filma. Mislim da je sve to zbog promene termina, seljenja, 'Zlatne grive'… Ne znaju ljudi više koga da favorizuju: konje ili ljude.'' (Petar Volk)

    §        Održana su dva okrugla stola, jedan na temu ''Jugoslavenski film u novoj ekonomskoj i tržišnoj orijentaciji – uslovi i mogućnosti'' te redoviti svakogodišnji, na samom koncu festivala, ''Produkcija 36. FJIF-a''.

    §        Provedeni anketni upitnik ''Prilozi za unapređenje FJIF-a u Puli'' među filmskim djelatnicima, novinarima, kritičarima i gostima festivala, polučio je sljedeće prijedloge: jasnije repertoarsko opredjeljenje u Areni, bogatiji popratni sadržaji manifestacije (i filmski i izvanfilmski), poboljšanje tehničkih projekcija u Areni, manje službenih nagrada, bienalno održavanje festivala, više profesionalaca u pojedinim službama, termin festivala vratiti na kraj lipnja i početkom srpnja, uvođenje internacionalizacije festivala…