46. PULSKI FILMSKI FESTIVAL

46. Pulski filmski festival 1999.12-15. kolovoza 1999. – 5 filmova

Organizator: Istarsko narodno kazalište, Kazališna kuća Pula

Vijeće festivala: Antun Vrdoljak (predsjednik), Ivan Aralica, Ivan Herak, Mato Kukuljica, Jagoda Martinčević, Enes Midžić, Ivan Vrkić, Stevo Žufić i Giankarlo Župić.

Organizacijski odbor: Arsen Oremović (direktor), Davorka Lovrečić (pomoćnica direktora), Armando Debeljuh, Boris Dmitrović, Ivan Grgurević, Vesna Mort, Matilda Nekić-Vodanović, Miro Požar i Marija Ževrnja.

 

Ocjenjivački sud: Zvonimir Balog, Ivan Bekavac, Bruno Gamulin, Nenad Ivanković, Alfi Kabiljo, Marija Nemčić i Goran Trbuljak.

Nagrade:

-         BOGORODICA, Maxima film (Zagreb) – Velika zlatna arena

-         Zrinko Ogresta za režiju filma CRVENA PRAŠINA, Interfilm Zagreb – Zlatna arena

-         Lucija Šerbedžija za glavnu žensku ulogu u filmu BOGORODICA, Maxima film (Zagreb) – Zlatna arena

-         Ivo Gregurević za glavnu mušku ulogu u filmu BOGORODICA, Maxima film (Zagreb) – Zlatna arena

-         Goran Tribuson i Zrinko Ogresta za scenarij filma CRVENA PRAŠINA, Interfilm Zagreb – Zlatna arena

-         Vjekoslav Vrdoljak za kameru u filmu GARCIA, Banfilm Zagreb – Zlatna arena

-         Đelo Jusić za glazbu u filmu DUBROVAČKI SUTON, Patria film (Zagreb) – Zlatna arena

-         Gorana Stepan za scenografiju u filmu DA MI JE BITI MORSKI PAS, Hrvatska radiotelevizija (Zagreb) – Zlatna arena

-         Ruta Knežević za kostimografiju u filmu DA MI JE BITI MORSKI PAS, Hrvatska radiotelevizija (Zagreb) – Zlatna arena

-         Mladen Pervan i ”Gama studio” za zvuk u filmu DUBROVAČKI SUTON, Patria film (Zagreb) – Zlatna arena

-         Josip Podvorac za montažu filma CRVENA PRAŠINA, Interfilm Zagreb – Zlatna arena

-         Edita Majić za žensku epizodnu ulogu u filmu DA MI JE BITI MORSKI PAS, Hrvatska radiotelevizija (Zagreb) – Zlatna arena

-         Ante Vican za mušku epizodnu ulogu u filmu CRVENA PRAŠINA, Interfilm Zagreb – Zlatna arena

-         Sadika Bečić i Verica Grgurić za masku u filmu DA MI JE BITI MORSKI PAS, Hrvatska radiotelevizija (Zagreb) – Zlatna arena

 

Posebne nagrade:

-         Vanja Drach za uloge u filmovima BOGORODICA, Maxima film (Zagreb) i GARCIA, Banfilm Zagreb te za cjelokupan doprinos hrvatskoj filmskoj umjetnosti – Velika zlatna arena

-         Neven Hitrec za režiju filma BOGORODICA, Maxima film (Zagreb) – Vjesnikova nagrada ”Breza” za najbolje debitantsko ostvarenje

-         DA MI JE BITI MORSKI PAS, Hrvatska radiotelevizija (Zagreb), redatelja Ognjena Sviličića – nagrada ”Oktavijan” Hrvatskog društva filmskih kritičara za najbolji film

 

Nagrada gledatelja:

-         CRVENA PRAŠINA, Interfilm Zagreb, najviše glasova publike – nagrada ”Zlatna vrata Pule”
§        Započelo prosvjedom dubrovačkih branitelja koji su zahtijevali zabranu prikazivanja ”Dubrovačkog sutona”, jer ne žele ” da se netko danas izruguje sa našim mrtvim prijateljima i suborcima, da nam blate nešto što je za nas više nego sveto, a to je borba za slobodu hrvatskog naroda na ovim prostorima…”

§        ”Pravo zabrana bilo čega u ovoj zemlji ima samo javni pravobranitelj, a mi nismo dobili nikakvu službenu odluku o zabrani toga filma i nemamo nikakvo pravo ne prikazati ga. Ja sam osobno protiv ikakvih zabrana, ali jesam za to da u javnim polemikama, kakve su vođene između redatelja i Dubrovčana, svatko kaže ono što ima za reći.” (Arsen Oremović)

§        Na nultoj konferenciji za novinare Antun Vrdoljak ponavlja već tradicionalne probleme koje prate festival, počevši od isključenja struje Festivalskom centru pa do ucjenjivanja Arenaturista i hotela ”Riviere”, gdje su smješteni gosti i sudionici festivala, da se unaprijed mora platiti 148.000 kuna ukoliko žele biti smješteni.

§        ”Festival u Motovunu ima sasvim drugu svrhu. On je svojevrsni heppening na koji dolaze uglavnom strani filmovi. Prema tome motovunski festival nema neku dublju funkciju u domaćoj produkciji, već samo informativnu o tome što se događa u svijetu. Gore nema ni jednog velikog filma jer su oni već viđeni u kinima. Pulski festival je smotra hrvatske godišnje produkcije.” (Antun Vrdoljak)

§        Održan je okrugli stol na temu ”Tko su vlasnici prava na hrvatske filmove”.

§        U galeriji ”Cvajner” upriličena je izložba foto-zapisa ”To nije kao na filmu” Damira Hoyke koji je objektivom zabilježio pojedine hrvatske filmske autore, Enu Begović, Bojanu Gregorić, Branka Schmidta, Vinka Brešana, Antuna Vrdoljaka, Lucije Šerbedžije, Jakova Sedlara, Matije Prskalo, Gorana Višnjića, Anje i Filipa Šovagovića, Barbare i Lukasa Nola, Snježane Tribuson…

§        U popratnom dijelu programa pod nazivom Retrospekcija hrvatskoga filma prikazani su filmovi Kreše Golika, Ante Babaje, Zvonimira Berkovića, Krste Papića i Branka Bauera.

Pratite nas na društvenim mrežama

Facebook YouTube Twitter
novi-t-mobile-logob

Partner festivala.