logo 67

         powered by
t com

logo 67


opremio slider

 

Kao i lani, kada se Hrvatsko udruženje interdisciplinarnih umjetnika svojim programom izložbi pridružio programu 65. Pulskog filmskog festivala, i to izložbom izložba Dalibora Martinisa Krivotvorine, dezinformacije i smrznute slike, i ove godine je godine izložba u okviru popratnog programa 66. Festivala, Opremio: Mihajlo Arsovski – oblikovanje knjiga i periodike od 60-tih do danas, ostvarena u suradnji s Hrvatskim dizajnerskim društvom . Izložbu koja je u svojem opširnijem obliku prvobitno bila postavljana proljetos u HDD galeriji, u Puli je otvorena u četvrtak, 11. srpnja, kada se uslijed izostanka autora koncepcije i kustosa izložbe Dejana Kršića i Marka Goloba prisutnima obratio novinar Mario Benčić koji je nadahnutim govorom o radu i utjecaju istaknutog grafičkog dizajnera Mihajla Arsovskog, kako u početku njegova rada tako i o njegovom utjecaju na generacije dizajnera, ali i čitatelja, uputio njegovu na neospornu važnost i izuzetnost u radu.

Pri prvom pogledu na izložbu, Arsovskog prepoznajemo brzo, znamo ga oduvijek, njegovo igranje s tipografijom i kolažom, stvaranjem slika, kompozicija, ritma i drame slovima i štampanim tekstom, intrigiralo nas je i mamilo ka uzimanju knjige u ruke i čitanju i onda kada nismo znali što tu posao Arsovskog uopće jest.  

Iz predgovora Marka Goluba i Dejana Kršića: “Mihajlo Arsovski nesumnjivo je jedna od najznačajnijih figura hrvatskog grafičkog dizajna uopće, štoviše pojedini dijelovi njegovog opusa, kao veće cjeline ili pojedinačni fragmenti – prije svega plakati, naslovnice knjiga i časopisa ili fascinantne kompozicije teksta, slovnih znakova, tekstura i slika – i sami su stekli svoj vlastiti mitski status, voljeni od onih u čijem su pogledu zatitrali, obožavani od svih koji pažljivije čitaju njihov pažljivo nijansirani vizualni vokabular. Kao što je mnogo puta rečeno, za razliku od većine drugih dizajnera tog perioda, Arsovski u dizajn ne dolazi iz slikarstva i ilustracije odnosno arhitekture. Stoga je njegov dizajnerski pristup bitno utemeljen na tipografiji, oblikovanju slovima. Kod Arsovskog slovo nije primarno shvaćeno kao područje književnog, literarnog, pjesničkog, poetskog, nego upravo vizualnog. Slovo, riječ, tu se javljaju kao vizualna činjenica, forma i kontraforma (uvijek izuzetno važna u tipografiji), prostor, volumen i slično.“

Izložba pred prati oblikovanje Mihajla Arsovskog od prvih brojeva časopisa Razlog, knjiga iz istoimene biblioteke, časopisa Život umjetnosti, Biblioteke Kolo, časopisa i biblioteke Teka, izdanja SN Liber, do čitavog niza izdanja zagrebačkog CeKaDea koja između ostalog uključuju časopis Prolog i Političku misao, biblioteke Prolog, Znaci, Politička misao i Ekonomska biblioteka.

Izložba opremio: Mihajlo Arsovski - Oblikovanje knjiga i periodike od 60-ih do danas, u Galeriji HUiU u Zagrebačka 27 u Pula ostaje otvorena do 31. Srpnja 2019., a moguće ju je pogledati radnim danom od 12-14h te od 19- 21h.

predsjednik hr Min kulture logo GRAD PULA LOGO zupanijodjelzakulturu