Dva dana uoči otvorenja 66. Pulskog filmskog festivala u pulskoj galeriji SKUC otvorena je izložba posvećena velikoj glumici i multimedijalnoj umjetnici Sonji Savić (1961.-2018.). Nakon uvodnih riječi Milana Rašule, predsjednika Srpskog kulturnog centra u Istri i Gordane Restović, ravnateljice Pulskog filmskog festivala koji isu izrazili zadovoljstvo zbog uspješne petogodišnje suradnje, prisutnima su se obratili Goran Petrović, generalni konzul Republike Srbije u Rijeci te Miroljub Vučković iz Filmskog centra Srbije.
Petrović, kojega je Rašula predstavio i kao filmofila, pohvalio je uspješnu sinergiju Istarske županije, Pulskog filmskog festivala i SKUC-a te naglasio kako je Sonja Savić ostavila trag ne samo na kulturnoj, već i na javnoj i političkoj sceni, a priznao je i kako favorizira Sonjinu rolu Dečke u Šećernoj vodici, Svetislava Prelića za koju je prije točno 35 godina dobila Zlatnu arenu za najbolju glavnu žensku ulogu. Na Petrovića se nadovezao Vučković koji je istaknuo da je Savić bila izuzetno senzibilna i pametna pa je i stvarala probleme svojim redateljima koji su je poštovali, no ona je zato savršeno nosila sve svoje uloge, koje su mahom bile pisane baš za nju. Ustvrdio je kako bez filmova u kojima je glumila srpska, jugoslavenska i europska kinematografija ne bi bile iste, a ti filmovi svakako ne bi bili isti bez Sonje Savić.
Izložbu Sonja Savić: djevojka iz grada, koja će u prostoru pulskog SKUC-a ostati do konca Filmskog festivala, postavili su Predrag Živković, kustos Umjetničke galerije Nadežda Petrović iz Čačka kojoj je u legat ostavljena sva ostavština rođene Čačanke Sonje Savić, i Mirjana Racković. Savić je svojim filmskim stvaralaštvom povezivala Beograd i Čačak, a sada se u njezinoj rodnoj kući u čačanskom selu Donja Gorevnica nalazi Spomen-soba Sonja Savić, a u osnivanju je i Multimedijalni centar Sonja Savić koji bi trebao postati mjesto okupljanja mladih, kreativnih ljudi koji će stvarati nova djela u područjima alternativnog teatra, filma, videa, glazbe i vizualnih umjetnosti.
Živković je napomenuo kako se uz plakate, poduži popis odigranih filmskih i televizijskih rola, fotografije, citate i nagrade glumice koja nije prihvaćala status filmske zvijezde i koja je bila bliska alternativnim kazališnim izričajima, ipak suština izložbe njezini autorski radovi. Naime, na vrhuncu svoje glumačke karijere, vidjevši da njezin interes nadilazi medij klasičnog filma, Savić se okreće samostalnim projektima, glazbi i videu te svoj prvi autorski film realizira 1996. godine. Pulska publika u sklopu ove multimedijalne izložbe može vidjeti njezinih pet radova, među njima i od stručnjaka zapaženi "Play" i "Šarlo te gleda" koji se po važnosti i umjetničkoj vrijednosti mogu svrstati u antologiju eksperimentalnog i alternativnog filmskog i video-stvaralaštva na prostoru bivše države, iako njezin redateljsko-scenaristički rad još uvijek nije afirmiran na pravi način.
Na koncu, Milan Rašula je pozvao Tatjanu Nježić, autoricu biografije jesenas preminule Milene Dravić koja je prisustvovala na otvorenju izložbe o svojem radu pred prošlogodišnji Pulski filmski festival. Nježić je pročitala originalno pismo koje o Sonji napisala najnagrađivanija glumica na Puli, u kojem između ostalog stoji: „Znala je Sonja o glumi mnogo, o filmu sve.“ Milena Dravić Nikolić, glumica iz Beograda, Sonjina komšinica, kako se u istom pismu potpisala, naglasila je i kako je Sonja branila urbani film, bezrezervno se dala glazbi i borila se protiv primitivizma.
Pismo je ovom prilikom predano Umjetničkoj galeriji Nadežda Petrović koja po svemu sudeći nema za cilj tek čuvati uspomenu na umjetnicu čije je glumačke role urbana mladež citirala desetljećima, već da prije svega promovira njezin umjetnički značaj i stavlja ga u aktivnu poziciju.
https://pulafilmfestival.hr/hr/vijesti-2/1129-sonja-savic-djevojka-koja-je-branila-urbani-film#sigProIda5d0bdbe82
.