• Razgovor: Gabrielle Tana, producentica Koriolana

    Borba za gledanost nikad ne završava

     

    S Ralphom je krasno raditi i mislim da, nakon Vojvotkinje i Koriolana, Nevidljiva žena, naš treći zajednički projekt, neće biti i posljednji

     

    razgovarao Janko Heidl

     

    Što Vam je bilo najteže u produkciji Koriolana?

     

    Najteže je bilo sakupiti novac! Naravno, to i jest glavni zadatak producenta, a specifična poteškoća ovog filma bila je uvjeriti financijere da je riječ o ostvarenju koje će publika htjeti gledati. Dakle, velik je izazov bio stvoriti sliku potencijalne komercijalne vrijednosti filma   koja nije bila vidljiva na prvi pogled.

     

    Kako se to postiže?

     

    Već je samo osuvremenjivanje Shakespeareova djela poprilično zahtjevno – primjerice, kako taj starinski jezik uopće funkcionira u suvremenom okružju? Da bi se publika zainteresirala za film, potrebno je imati poznate glumce u glavnim ulogama, što nije bilo osobito lako osigurati, mada britanski – a i svi ostali – glumci uvijek vole igrati Shakespearea. Na sreću, okupili smo sjajnu postavu: Vanessu Redgrave u ulozi Volumnije, Briana Coxa u ulozi Manenija i Gerarda Butlera u ulozi Tulija Aufidija, a nije, naravno, bilo nevažno ni što je naslovnu ulogu odigrao sam Ralph Fiennes. Potencijalna komercijalna uspješnost izgrađena je manje-više na privlačnosti okupljenih talenata zvučnih imena. Vrlo smo ponosni filmom koji smo napravili, no on ulagačima isprva nije izgledao osobito primamljivo, odnosno isplativo.

     

    Je li komercijalni uspjeh filma opravdao nade i obećanja?

     

    Snimanje filma bilo je krasno iskustvo, a novi su nas problemi sustigli kasnije. Trebalo je uložiti puno truda u to da se film prikaže na pravom mjestu i u pravo vrijeme i to nam je uspjelo. Premijera je bila na Berlinskom festivalu 2011. No potom je prošlo previše vremena dok film nije stigao u kina, tako da smo možda propustili iskoristiti taj početni zamah, odnosno razdoblje u kojem su pohvale kritičara još svježe odzvanjale u predodžbi potencijalnih gledatelja i distributera. Film ne prolazi loše, no mislim da je mogao i bolje, a uvjerena sam da je riječ o djelu dugotrajna života te da će dobro proći na DVD-u, televiziji i ostalim distribucijskim kanalima i medijima. No producentova borba za gledanost zapravo nikad ne završava.

     

    S Ralphom Fiennesom se očito dobro slažete.

     

    Započeli smo suradnju s filmom Vojvotkinja, koji sam producirala, a u kojem je on tumačio glavnu mušku ulogu. Zatim sam se prihvatila produkcije njegova redateljskog prvijenca Koriolana, nakon čega smo zajednički napravili njegov drugi redateljski film, Nevidljiva žena, koji je trenutačno u fazi postprodukcije. S Ralphom je krasno raditi i mislim da to neće biti naš posljednji zajednički projekt.

      

    Koriolan u areni – poseban osjećaj, zar ne?

     

    Ovo je prvi, a vjerojatno i zadnji put da se Koriolan prikazuje u rimskoj areni. Pulska Arena doista je prekrasno mjesto za gledanje filmova i silno nam je drago da smo dobili takvu prigodu, jer ima neke poetske ljepote u činjenici da se priča iz drevnih vremena – mada je smještena u suvremenost – projicira na mjestu koje odiše drevnošću.