• Razgovor: Lourdes Faberes, glumica u filmu Soba 304

    O čežnji

     

    Radeći na ovom filmu naučila sam kako izgleda vrhunski nivo profesionalnosti, ali naučila

    sam i kako svi mi, bez obzira na to što dolazimo iz drugih dijelova svijeta, ipak na kraju

    dana cijenimo jednako ljudskost i istinitost

     

    Razgovarao Daniel Rafaelić

     

    Koliko se činjenica da ste radili na filmu koji je tako okrenut poetičnosti odražava na glumački pristup ulozi?

    Kod stvaranja filma zapravo nikad ne znate kako će sve na kraju ispasti. Sve je počelo sa scenarijem. Pročitala sam ga

    i rekla: „Bože, ovo je prekrasno!“ Tu ste već mogli uočiti da ima taj poetski okus. Susreti s Birgittom tijekom godine, budući

    da je radila međunarodni casting, također su pomogli da shvatim kamo ide s projektom. Taj film jednostavno je mogao

    biti i triler, zar ne? Poput Gosford parka… Ali ovaj je bio o čežnji. Čim smo započeli raditi, kada sam shvatila kako mi je blizu Igor s kamerom, a bio je jako blizu, znala sam da stvara vrlo nježne kadrove. Ništa nije izgovoreno, jer život je često takav. Tako da sam zaista ponosna što sam bila dio toga.

    Lijepo je primijetiti kako glumite minimalistički, tek pokojim trzajem oka…

    Da, Birgitte tako voli režirati, i često zna reći – sada nemoj ništa raditi. Baš ništa. A to tako opušta glumca. Inače, različiti

    redatelji imaju drugačije pristupe, ali kod Birgitte stvarno osjećate povjerenje. Znate da ona u svakom trenutku zna što

    se događa. I sjajno poznaje stilove glume svih drugih glumaca, tako da nije bilo nasilnog tjeranja u jednom smjeru. Sve je

    bilo vrlo prirodno.

    Često glumci kažu da su mnogo naučili iz koprodukcija. Što ste Vi naučili?

    Naučila sam kako izgleda vrhunski nivo profesionalnosti, ali naučila sam i kako svi mi, bez obzira na to što dolazimo iz

    drugih dijelova svijeta, ipak na kraju dana cijenimo jednako ljudskost i istinitost.

    Je li bilo teško snimati scenu umiranja? Naime, djeluje zaista složeno…

    Postoji sjajna priča vezana uz to. Naime, posljednji dan snimanja trebali smo snimati moje umiranje. Kada sam trebala

    doći na snimanje, eruptirao je vulkan na Islandu i svi su letovi bili otkazani. No, kako su svi drugi glumci s kopna, bili su

    na snimanje dovezeni autima. No ja, koja živim u Velikoj Britaniji, na otoku, našla sam se u problemu. Igor Nola telefonirao

    je svima koje zna u aviokompanijama… Na aerodromu sam bila spremna odglumiti da sam trudna, samo da me puste. Išla sam do prijatelja koji su marinci pa u vojsku po pomoć, Dajte nam jedan helikopter!, i slično, samo da odemo s otoka. Čak sam molila turističke brodove koji plove Temzom da me odbace s druge strane kanala. Naposljetku sam otišla

    eurostarom do Pariza, zatim vlakom do Zuricha (koji je usput zaustavila policija, jer je unutra bio neki traženi  riminalac)…

    Sveukupno mi je trebalo 26 sati da dođem ponovno do Zagreba. I tako stignem u Zagreb dva sata prije snimanja i pitam se što sad da radim. I krenem na ono što sam radila na početku snimanja u Zagrebu – džogirati oko kipa J. J.

    Strossmayera.

    A samo snimanje te scene?

    To je zaista bilo jedinstveno u mojoj karijeri. Nikada mi prije tonski uređaj nije bio postavljen između nogu. Ležim tako

    na podu, po meni polijepljeno sve što su mogli staviti zbog umjetne krvi, ali ta umjetna krv curi oko mene i natapa

    tepih. No, to ne bi bio problem da tepih nije upio svu tu krv i zadržao je pa mi je postalo strašno hladno. U svakom slučaju, lijepo sam umrla na filmu.