Vijeće Festivala igranog filma u Puli na sjednici održanoj 12. studenog pod predsjedavanjem ministra kulture mr. sc. Bože Biškupića jednoglasno je prihvatilo programsko i financijsko izvješće 57. Festivala koje su podnijeli umjetnički ravnatelj Zlatko Vidačković i ravnateljica Zdenka Višković-Vukić. U Nacionalnom programu prikazano je 11 filmova, od čega 7 u glavnoj sekciji, a 4 u novoj sekciji manjinskih koprodukcija. Udvostručen je broj gledatelja Međunarodnog programa Europolis-Merdijani na pulskom Kaštelu, a ukupan broj gledatelja dosegao je rekordnih 73.555. Tom broju treba pridodati i 4.003 gledatelja koji su pulske filmove gledali na festivalskim gostovanjima na Dubrovačkim ljetnim igrama, Splitskom ljetu, Riječkim ljetnim noćima, Osječkom ljetu kulture, Sceni Amadeo, Zadru snova i Šibenskom kulturnom ljetu. Riječ je o najvećem broju gledatelja i festivalskih gostovanja od proglašenja hrvatske neovisnosti.
Rekordnih 77.558 gledatelja 57. festivala
Giuseppe Tornatore: Danas nema velikih producenata
Pročitajte intervju s talijanskim oscarovcem Giuseppeom Tornatoreom u povodu njegovog novog dokumentarca »Goffredo Lombardo – posljednji gepard« o velikom talijanskom producentu, šefu produkcijske kuće Titanus. Tornatore je mjesecima intenzivno radio na tome dokumentarcu, zbog čega je otkazao sve druge obaveze, uključujući i obećani dolazak na Festival u Puli, no unatoč svim naporima film nije uspio posve dovršiti, pa je u Veneciji prikazao 55 minuta od ukupno 95. Već u listopadu počinje rad na novog igranom filmu, zbog čega se povukao s dužnosti predsjednika žirija Festivala u Rima, na koju je bio imenovan početkom 2010. Pročitajte cijeli intervju.Renesansa hrvatskog kratkog igranog filma
Hrvatski kratki igrani film u posljednjih je par godina doživio pravu renesansu. To je vidljivo prvenstveno na Danima hrvatskog filma, gdje je ove godine kratkometražna igranofilmska konkurencija pokazala iznimne dosege, a njeno jačanje priznao je i Festival igranog filma u Puli uvođenjem konkurencije kratkog filma (osim izbora filmova s DHF, u Puli su premijerno prikazani »9.ožujak« Irene Škorić, »Welcome« Maje Milanović, »Stric« Hane Jušić i »Grand Prix« Darija Juričana) s međunarodnim žirijem filmskih kritičara.
Pročitajte cijeli tekstKako ojačati hrvatsku filmsku produkciju
Umjetnički ravnatelj festivala igranog filma u Puli Zlatko Vidačković u svom tekstu o očekivanjima od novog ravnatelja HAVC-a ističe da HRT mora HAVC-u biti mnogo više od obveznika davanja u njegov proračun, tj. treba pronaći način da se obnovi partnerstvo koje je toliko dugo uspješno podupiralo hrvatsku kinematografiju, zatim naći načine dodatne potpore debitantima čiji su filmovi zapeli te ojačati potporu nezavisnim projektima otvaranjem posebnog natječaja za postprodukciju. Pročitajte cijeli tekst.
Zašto Pula ne treba biti regionalni festival
U povodu prijedloga za regionalizaciju Festivala igranog filma filma u Puli, umjetnički ravnatelj Festivala Zlatko Vidačković napisao je tekst u kojem naglašava da je regionalni festival festival međunarodnog karaktera, te da se prikazivanje na njemu smatra se međunarodnom premijerom i time isključuje mogućnost budućeg sudjelovanja u konkurenciji bilo kojeg A festivalu u svijetu. Podsjeća i da Hrvatska ima u Puli najdugovječniji nacionalni filmski festival na svijetu koji ujedno drži i svjetski primat među nacionalnim festivalima po broju gledatelja po projekciji. Pročitajte cijeli tekst.Žiri za Grlića, kritika za Marasovića, publika za Šerbedžiju
Film Rajka Grlića Neka ostane među nama dobio je osam nagrada na 57. Festivalu igranog filma u Puli. Veliku Zlatnu Arenu za najbolji film Nacionalnog programa dobio je producent Igor Alexander Nola, Rajko Grlić je nagrađen za režiju, Ksenija Marinković za najbolju sporednu žensku ulogu, Srđan Kurpjel za montažu tona, Ivo Hušnjak za scenografiju, Alfi Kabiljo i Alan Bjelinski za glazbu, a Slobodan Trninić za kameru. Film je dobio i Priznanje žirija Federacije filmskih kritičara Europe i Mediterana (FEDEORA).
Debitantski nezavisni film Nevija Marasovića The Show Must Go On dobio je četiri nagrade.
Marasović je nagrađen Arenom za najbolji scenarij te Vjesnikovom Brezom kao najbolji debitant, a filmu su pripale još nagrada filmske kritike Oktavijan i Zlatna Arena za specijalne efekte.Nagrade publike i mladih filmofila za najbolji film osvojio je debitant Danilo Šerbedžija za Sedamdeset dva dana. Za ulogu u tom filmu njegov otac Rade Šerbedžija nagrađen je Arenom za najbolju glavnu mušku ulogu, a Bogdan Diklić za najbolju sporednu mušku ulogu. Snježana Gorup dobila je za ovaj film Zlatnu Arenu za masku.
Za najbolju glavnu žensku ulogu nagrađena je Marija Škaričić za ulogu Mare u filmu Majka asfalta Dalibora Matanića. Šuma summarum Ivana Gorana Viteza nagrađen za montažu (Mato Ilijić) i kostime.U novoj kategoriji manjinskih koprodukcija Zlatna Arena za glavnu mušku ulogu pripala je Tonyju Grgi za ulogu Alena u filmu Ostavljeni redatelja Adisa Bakrača, za glavnu žensku ulogu Zrinki Cvitešić za ulogu Lune u filmu Na putu redateljice Jasmile Žbanić, nagrađene za najbolju režiju u toj kategoriji. Film Jasmile Žbanić proglašen je najboljim u ovoj sekciji i po glasovima Hrvatskog društva filmskih kritičara i Žirija mladih filmofila, doj je Priznanje ocjenjivačkog suda Federacije filmskih kritičara Europe i Mediterana (FEDEORA) za najbolju manjinsku koprodukciju dobio film Ostavljeni Adisa Bakrača.
U Međunarodnom programu Arena za najbolje glumačko ostvarenje dodijeljena je Sylvie Testud za ulogu Christine u filmu Lourdes redateljice Jessice Hausner, za najboljeg redatelja Bertrandu Tavernieru za film Princeza Montpensier, a najboljim filmom proglašen je Pisac iz sjene redatelja Romana Polanskog, kojem je pripala i nagrada hrvatske kritike. Mladi filmofili najboljim inozemnim filmom ocijenili su Samca Toma Forda.
U kategoriji hrvatskog kratkog filma mladili filmofili nagradili su Kristijana Milića za film Šampion, a FEDEORA Irenu Škorić za film 9. ožujak.Festivalske novine
Pročitajte Festivalske novine 57. Festivala igranog filma u Puli u pdf izdanju.
Prvi broj, subota 17. srpnjaDrugi broj, nedjelja 18. srpnja
Treći broj, ponedjeljak 19. srpnja
Četvrti broj, utorak 20. srpnja
Peti broj, srijeda, 21. srpnja
Šesti broj, četvrtak, 22. srpnja
Deveti broj, subota, 24. srpnja, večernje izdanje
Pogledajte uvodnu festivalsku kroniku.Pogledajte festivalsku kroniku prvog dana.
Pogledajte festivalsku kroniku drugog dana.Pogledajte festivalsku kroniku trećeg dana.
Pogledajte festivalsku kroniku četvrtog dana.
Pogledajte festivalsku kroniku petog dana.Pogledajte festivalsku kroniku šestog dana.
Pogledajte festivalsku kroniku sedmog dana.
Pogledajte festivalsku kroniku osmog dana.Intervju: Zdenka Višković Vukić, ravnateljica Festivala i Zlatko Vidačković, umjetnički ravnatelj: HRVATSKI FILM JE ZASLUŽIO ARENU
Hrvatska može biti ponosna na činjenicu da ima tako dugovječan i iznimno posjećen nacionalni filmski festival.
Pročitajte cijeli intervju.
Konferencija za novinare ekipe filma 2 sunčana dana: Turizam u filmu
Na posljednjoj, barem što se filmova tiče, novinskoj konferenciji u Circolu predstavila se međunarodna ekipa filma 2 sunčana dana redatelja i scenarista Ognjena Sviličića. Namjera mu je bila napraviti film o odnosima ljudi iz različitih kulturnih sredina postavljenih u neobične okolnosti i ambijent surove prirode.
Pročitajte cijeli izvještaj.
Konferencija za novinare Ane Karić, dobitnice Nagrade Fabijan Šovagović: Imam još mnogo planova i ponuda
U povodu dodjele Nagrade Fabijan Šovagović Društva hrvatskih filmskih redatelja glumici Ani Karić u Festivalskom centru u Circolu održana je konferencija za novinare. Nagrada Fabijan Šovagović dodjeljuje se glumcu ili glumici čije je djelovanje ostavilo trag u povijesti hrvatskoga filma.
Pročitajte cijeli izvještaj.
Ognjen Sviličić, redatelj i scenarist filma 2 sunčana dan: Vuk u pasjoj koži
Mayu Sansu i trojicu Francuza našla je naša francuska koproducentica Janja Kralj. Christian Marin je, inače, glumio u filmovima iz serijala Žandar iz St. Tropeza, moja mama ga se dobro sjeća. Ne znam, niti želim znati kako je producent Damir Terešak s njima dogovorio honorare, ali me malo strah da će, kada vide kako je Festival dobro organiziran, pomisliti da smo ih zeznuli.
Pročitajte cijeli intervju.
Maya Sansa, glumica u filmu 2 sunčana dana: Producent prijatelj
Ima li razlike u snimanju niskoproračunskog hrvatskog filma u odnosu na filmove kakve uobičajeno snimate u Italiji?
I u Italiji sam snimala niskoproračunske filmove, tako da mi rad u 2 sunčana dana nije bio novo iskustvo. Ali, ugodno sam iznenađena koliko se produkcija brinula za nas i koliko im je bilo stalo da nam ništa ne nedostaje: uvijek je bilo pitke vode, hrane, mjesto na koje se možemo skloniti od sunca, od kiše...
Pročitajte cijeli intervju.
Bristol Pomeroy, glumac u filmu 2 sunčana dana: Pogled na zemljopisnu karu
Koliko ste pridonijeli humorističnom portretiranju Petera kao tipičnog Amerikanca koji ima sklonost sebe i druge uvjeravati kako ima sve pod kontrolom?
Isprva sam Petera htio glumiti kao komičan lik, onako kako bi ga glumili, recimo, Jack Lemmon ili Woody Allen. No onda su mi Ognjen i producent Damir Terešak rekli da to nije tako zamišljeno, da moram sve prigušiti, glumiti više dramski.
Pročitajte cijeli intervju.
Sylvia Kristel, glumica u filmu 2 sunčana dana: U amfitestru uz more
Vrlo me obradovao Ogijev poziv da glumim u njegovom filmu 2 sunčana dana. Kada mi je stigao scenarij bio mi je jako lijep. Bila sam uzbuđena što ću raditi taj film. Bilo je i malo nervoze.
Pročitajte cijeli intervju.
Konferencija za novinare: Majka asfalta: Tko je budan u 6 ujutro?
Na održanoj konferenciji za novinare predstavljena je ekipa filma Majka asfalta Dalibora Matanića. Brojna ekipa zaključila je kako im je rad na filmu bio poseban i iznimno ugodan te se stoga lako zaboravlja velika hladnoća za vrijeme snimanja eksterijera.
Pročitajte cijeli izvještaj.
Dalibor Matanić, redatelj filma Majka asfalta: Realizam i naturalizam
Cilj nam je bio zahvatiti fragment života i prepustiti gledateljima da sami uzmu svoje elemente. Nismo željeli objašnjavati što je bilo prije niti što će biti poslije. I toga smo se cijelo vrijeme držali: u taj smo život samo ušli i iz njega izašli.
Pročitajte cijeli intervju.
Krešimir Mikić, glumac u filmovima Majka asfalta, Neka ostane među nama, Sedamdeset i dva dana: Na velikom platnu Arene
Čovjek kod kojeg smo snimali film Sedamdeset i dva dana pekao je domaću rakiju i to takvu da se doslovno od jedne čašice zavrti u glavi. Tko zna što stavlja u to! Jednom smo se zeznuli pa smo trgnuli prije scene. Velika greška.
Pročitajte cijeli intervju.
Janko Popović Volarić, glumac u filmu Majka asfalta: Korak na veliko platno
U filmu Dalibora Matanića uspjeli ste pokazati što je filmska gluma i riješiti se (očekivanog) tereta glumca iz sapunice.
Životni mi je san jednom čuti tu rečenicu. To mogu zahvaliti Dadi. Dao nam je veliku slobodu. I Mari (Mariji Škaričić, op.a.)također. Jako smo dugo probavali.
Pročitajte cijeli intervju.
Marija Škaričić, glumica u filmu Majka asfalta: Potpuno predavanje
Kod vas mi se sviđa što u svakom filmu u potpunosti promijenite osobnost, toliko se stopite s filmom da ga ne obilježite svojom izvanfilmskom osobnošću, nego ona apsolutno funkcionira unutar cjeline. Bio to Gibonnijev spot, Hribarov ili Matanićev film.
Pročitajte cijeli intervju.
Andy Gillet, glumac u filmu Vječna mladost: Kamera ne hvata sve
Francuski glumac Andy Gillet, jedan od inozemnih gostiju ovogodišnjeg Festivala igranog filma u Puli gdje se predstavio kratkometražnim filmom Vječna mladost, šarmantan je sugovornik i vrlo fotogenična osoba te ne čudi da se uz glumu neko vrijeme vrlo uspješno bavio poslom fotomodela.
Pročitajte cijeli intervju.
Noa Nikolić, glumac u filmu Majka asfalta: Mali veliki profesionalac
Osmogodišnji Noa Nikolić poput pravog profesionalca hrabro je zauzeo mjesto pokraj svog redatelja Dalibora Matanića, u čijem filmu Majka asfalta glumi dječaka Brunu.
Pročitajte cijeli intervju.
Konferencija za novinare ekipe filma Neka ostane među nama: Nije sve ostalo među nama
Nije sve ostalo među nama jer se novinarima predstavila i samozatajna ekipa filma Neka ostane među nama Rajka Grlića koji je na ovogodišnjem 45. festivalu u Karlovym Varyma osvojio nagradu za režiju i Europa Cinemas Label Award.
Pročitajte cijeli izvještaj.
Rajko Grlić, redatelj i suscenarist filma Neka ostane među nama: Do kože
Svaki glumac po svojoj prirodi na sebe stavlja dvadeset ogrtača da bi se sakrio, a uloga svakoga redatelja je da ih polako skida. Ne mislim fizički, nego u prenesenom značenju. Doći do kože jedna je kategorija, a doći do toga da se čovjek može igrati ne misleći na to, jest druga.
Pročitaje cijeli intervju.
Ksenija Marinković, glumica u filmu Neka ostane među nama: Na moj način
Uvijek me razveseli činjenica da u svaku ulogu ulazite bez tipičnih glumačkih pomoćnih transformacija poput perike, šminke itd. Dakle, fascinira me vaša mogućnost transformacije, a bez najočitijih pomagala.
Hvala vam. Mislim da se gluma ne smije vidjeti, da se mijenjanje karaktera ne smije vidjeti i da mora biti prilagođeno glumcu, naslonjeno na život što je više moguće. Tako da se, recimo, neki talking head-talking act ne vidi, nego da je prilagođen karakteru. U kazalištu također.
Pročitajte cijeli intervju.
Konferencija za novinare: Ekipa filma Ostavljeni: Kad stvari postanu ozbiljne
Izravno s filmskog festivala u Karlovym Varyma, gdje je imao svjetsku premijeru u konkurenciju programa Istočno od zapada, debitantski film redatelja Adisa Bakrača Ostavljeni, nastao u koprodukciji Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije i Francuske, stigao je u Pulu.
Pročitajte cijeli izvještaj.
Konferencija za novinare: Andy Gillet i Paul Bradley: Vedre pulske noći
Na održanoj konferenciji za novinare predstavio se francuski glumac i model Andy Gillet (1981). Pulska publika ga je imala priliku vidjeti u filmu Ljubav Astreje i Celadona, zadnjem filmu pokojnog redateljskog velikana Erica Rohmera. Film je prije dvije godine bio u Međunarodnoj konkurenciji Festivala. Rad s Rohmerom glumac smatra jednim od najljepših trenutaka u životu i to će iskustvo još dugo pamtiti.
Kratki film Vječna mladost s kojim je došao u Pulu, rad je mladog redatelja Marca Obina. Gillet film smatra zanimljivim zbog teme o ljudskoj težnji ka mladosti.
Trenutno je završio snimanje adaptacije Proustova romana u kojoj igra jednu od glavnih uloga.
Poslije glumca Andyja Gilleta predstavio se producent filma Grad posljednjeg odredišta Paul Bradley. Producent je istaknuo kako je znao da je Pula festivalski grad, no nije znao detalje. Ljudi su mu govorili kako Hrvatska snima filmove samo za sebe. Došavši u Pulu, uvjerio se kako ništa od toga nije istinito. Naglasio je da na Festivalu vlada odlična atmosfera, te kako nikada nije bio na boljem prikazivanju filma pod vedrim nebom. Iskustvo na Kaštelu smatra neponovljivim, baš kao i ono u Kinu Valli.
Bradley je producirao mnoge nezavisne filmove, te smatra da je nužno napraviti dobar film, a novac je uvijek za njega u drugom planu. Nezavisni filmovi zarađuju kroz dvije godine, a ne u prvom i drugom vikendu prikazivanja. Uživa raditi filmove punim srcem i s mnogo entuzijazma. Novi projekt koji je u pripremi je film o Richardu II. s Judom Lawom u glavnoj ulozi.
Pogledao je i hrvatske filmove u Areni te zaključio kako oni nisu samo za regiju, nego se mogu prikazivati u Europi, a neki i u Americi.
Mirsad Tuka, glumac u filmu Ostavljeni: Ozbiljni klaun
Kako ste se pripremili za lik Mirze, upravitelja Doma za djecu bez roditelja?
Čim sam pročitao scenarij, poželio sam igrati taj lik. Kad smo počeli pripreme, osjetio sam da mi nedostaje neki pokretač, neki motivi, neki detalji. Tada se Adis dosjetio da uđem u film kao klaun. Iznenadio me, dva dana sam razmišljao, nisam bio siguran u ideju, no na kraju sam se složio i, hvala Bogu, ispalo je dobro.
Pročitajte cijeli izvještaj.
Almir Šahinović, producent, i Adis Bakrač, redatelj filma Ostavljeni: Jezikom osjećaja
Namjera nam je od početka bila da film komunicira na univerzalnom planu. Pričamo priču o tragediji u BiH, ali se takve užasne stvari događaju svugdje u svijetu. U Ostavljenima konstatiramo i upozoravamo na problem, a o njemu progovaramo prijateljskim, humanističkim principom razmišljanja, ne jezikom mržnje i osvete.
Pročitajte cijeli intervju.
Pulica - Festivalski program za djecu i mladež: Dječja mašta radi svašta
U sklopu 57. Festivala igranog filma u Puli i ove je godine u tijeku Pustolovni laboratorij profesora Baltazara, radionica animiranog filma pod vodstvom Zvonimira Rumboldta i Tomislava Fiketa. Radionica je podijeljena u dvije grupe, početne i napredne, a i napredna se sastoji od dva dijela. Prva skupina ima desetak polaznika od 7 do 10 godina, dok je druga malo manja, a njeni polaznici nešto stariji.
Pročitajte cijeli izvještaj.
57. PULA – prvi pobjednici: Filmovi Transemocije i Communication breakdown najbolji su amaterski radovi u popratnom programu doFuraj svoj film!
Poznati su najbolji radovi ovogodišnjeg natječaja na najbolji kratki amaterski film 640x480 max. na koji su se mogli prijaviti filmovi snimljeni u trajanju do 3 minuta.
Pročitajte cijeli izvještaj.
Konferencija za novinare ekipe filma Šuma summarum: U Šumi prošli bez krpelja
Na novinsku konferenciju u Circolo došla je i najbrojnija i odlično raspoložena filmska ekipa, i to ravno iz Šume summarum. Budući da je scenarij Ivana-Gorana Viteza, redatelja debitanta u dugometražnom filmu, poprilično šokantan jer je njime želio prikazati različite frustracije povezane u smislenu cjelinu, cjelokupna ekipa s nestrpljenjem, ali i dozom bojazni očekuje reakciju pulske publike.
Pročitajte cijeli izvještaj.
Ivan Goran Vitez, redatelj i scenarist filma Šuma summarum: Politička korektnost nije mi osobito važna
Naši divlji likovi donekle su karikirani, ali ne previše. Takva vrsta ruralnog života, pomaknuta od svijeta u kojem mi živimo, provjereno postoji. Ako mislim da bi neki lik trebao reagirati na određen način, tako ću ga napisati i neću se kočiti ili razmišljati je li to politički korektno ili ne.
Pročitajte cijeli intervju.
Vilim Matula, glumac u filmu Šuma summarum: Razaranje iluzije
Najveći se dio filma događa u šumi što, barem u nas, nije čest slučaj. Je li bilo kakvih neuobičajenih događaja?
Neuobičajeno je bilo da nas su nam meteorološke prilike išle na ruku, da je snimateljica Tamara Cesarec snimala bez rasvjete i da je Ministarstvo kulture donijelo odluku da za pojedine filmove da tako malo novaca. Unatoč tome, snimanje je proteklo besprijekorno, ali to ne smije biti poruka Ministarstvu da i dalje smanjuje proračune za film.
Pročitajte cijeli intervju.
Hana Hegedušić, glumica u filmu Šuma summarum: Dobra volja i dobra kondicija
Uz standardne glumačke zadatke, uloga Vesne zahtijevala je i dobru kondiciju.
U dobroj sam kondiciji jer u kazalištu nastupam u plesnim predstavama koje zahtijevaju napor. Najteže je bilo napraviti scenu pri početku snimanja u kojoj je tri-četiri kartice teksta, uz puno trčanja, trebalo snimiti u jednom kadru. To smo probali i ponavljali petnaestak puta. Nakon toga više ništa nije bilo teško.
Pročitajte cijeli intervju.
Nina Violić, glumica u filmovima Na putu, Neke druge priče i Šuma summarum: Ljepotica i čudovište
Nekoliko godina niste glumili u filmovima, a na ovoj vas Puli gledamo u čak tri uloge: u Na putu, Nekim drugim pričama i Šumi summarum. Zašto tolika stanka?
Nakon poroda namjerno sam napravila pauzu od godinu i pol, što je stjecajem okolnosti preraslo u dužu pauzu od 5-6 godina. Tada sam glumila u kratkim i eksperimentalnim filmovima, a prvi dugometražni igrani film nakon toga mi je bio Na putu.
Pročitajte cijeli intervju.
Konferencija za novinare ekipe filma Predstava
Hrvatsku priču o 11. rujnu, nazvanu Predstava, na novinskoj je konferenciji predstavio redatelj filma Dan Oki i ostali članovi ekipe. Redatelj je ukratko opisao kako je njegov film nastao igrom slučaja jer je u to vrijeme s obitelji živio u neposrednoj blizini WTC-a te tako bio svjedokom terorističkog napada.
Pročitajte cijeli izvještaj.
Dan Oki, redatelj filma Predstava: Proširiti kadar
Čestitke na filmu. Govorim to prije svega zbog aspekta koji me fascinirao – konkretno, glasova u offu koji cijelo vrijeme okružuju kadar, koji dolaze sa raznih strana, a s druge strane redateljski sve pratite pogledima izvan kadra – ali ne onim tipičnim horizontalnim nego po dijagonalama. Slažete prostor oko filmskog kadra. Jako malo ljudi to danas radi.
Pročitajte cijeli izvještaj.
Vanda Boban, glumica u filmu Predstava: Krajnje ljudsko iskustvo
Iznimna facijalna ekspresija kroz čitav film. Posebno u sceni kada u zelenoj haljini stojite na njujorškom balkonu. Prvi put glumite u New Yorku?
Bila sam prilično pripremljena za tu ulogu; cijelo ljeto sam se pripremala. Bila sam i jako uzbuđena jer mi je to prva uloga. Stvarno, 11. rujan ostao mi je u sjećanju, urezao se, kao i vjerojatno svim ljudima. Sjećam se slika kad su se ljudi bacali niz nebodere - strašno!
Pročitajte cijeli intervju.
Marin Tudor, glumac u filmu Predstava: New York ostaje u tebi
Glumiti u New Yorku, odvojiti prvotnu turističku fascinaciju i profesiju - kakav je pristup takvoj situaciji?
Meni osobno pristup je isti kao da sam bilo gdje. Bili smo šest dana u New Yorku. New York je New York, osjeti se energija. Samo da se na jedan dan prođe kroz centar grada, uhvacti te energija. Takvi su gradovi tipa Berlina i Londona. Znam da bih se u New York vratio, sigurno.
Pročitajte cijeli intervju.
Konferencija za novinare: Veljko Bulajić, dobitnik Nagrade Vladimir Nazor: Rad na filmu pomlađuje
Na konferenciji za novinare predstavljen je ovogodišnji laureat nagrade Vladimir Nazor za životno djelo, redatelj Veljko Bulajić. Veljko Bulajić rekao je da je iznimno zahvalan na nagradi koja mu mnogo znači, te da je sretan što je ponovno u Puli, pred prekrasnom publikom.
Pročitajte cijeli izvještaj.
Konferencija za novinare ekipe filma Sedamdeset i dva dana: Obiteljsko okupljanje
Novinari u Circolu sa zadovoljstvom su dočekali glumačku ekipu filma Sedamdeset i dva dana, obilježenu slavnim prezimenom Šerbedžija, ocem, sinom i kćeri. Iako im ovo nije prva poslovna suradnja, prvi put otac Rade glumi u filmu koji je napisao i režirao sin Danilo.
Pročitajte cijeli izvještaj.
Danilo Šerbedžija, redatelj filma Sedamdeset i dva dana: Divna priroda i silni problemi
Puno je preslikano i iz života. Dok se Rade pripremao za ulogu, preuzeo je mnogo od svog oca i djeda. Bili su ljudi škrti na riječima, ali pravedni. Kod njih nije postojalo sivo – samo crno ili bijelo.
Pročitajte cijeli intervju.
Rade Šerbedžija, glavni glumac u filmu Sedamdeset i dva dana: Na mjestu korijena
Danilo je miran i staložen čovjek koji zna što hoće, u svakom je trenutku imao film pred očima, išao je svojim putem i završio snimanje u vrlo kratkom roku. Oko sebe je imao fantastičnu atmosferu i dugo nisam toliko uživao na snimanju.
Pročitajte cijeli intervju.
Ines Tanović, redateljica Bosanskohercegovačke priče u omnibusu Neke druge priče: Na suptilnoj granici
Vrlo različite priče, ženski rukopis…
Isprva mi se nije svidjela ideja Nenada Dukića o omnibusu čije bi priče režirale žene. Ne volim da autor bude obilježen rodom ili školom, tako da imam rezerve prema takvom autorskom opredjeljenju. Važno je jedino je li autor dobar ili ne. Kada sam napokon pročitala priče drugih redateljica, bilo mi je jako drago da sam sudionica projekta –jedna od redateljica. Ovo zapravo nije ženski film – ovo je autorski film koji su napravile jake autorice, film koji dolazi iz njihovih sredina na način kako ih one vide i na način kako doživljavaju suvremenost, svaka svoje zemlje.
Pročitajte cijeli razgovor.
Konferencija za novinare: Arsen Dedić: Arsenovi filmski biseri
Kao uvertira za koncert Arsena Dedića, jednog od najznačajnijih i najproduktivnijih hrvatskih kantautora, održana je novinska konferencija. Budući da je Arsenu sedma umjetnost jedna od vječnih muza, a u njegov je glazbeni pedigre upisano više od stotinu filmskih partitura te nebrojeno filmskih songova, koncert je posvećen samo i jedino filmskoj glazbi pa mu je tako i nadjenuto ime – Večer filmskih songova.
Pročitajte cijeli izvještaj.
Arsen Dedić, kantautor: Za Pulu me vežu lijepa sjećanja
<">Često sam i s velikim veseljem pisao glazbu za filmove. Ponegdje je to uključivalo i filmske songove. Velika većina moje filmske poezije nastala je kao omaž mojim omiljenim glumicama, poput Gilde – Rite Hayworth i Marlene Dietrich u Plavom anđelu.
Pročitajte cijeli intervju.
Veljko Bulajić, redatelj: Opet je došlo vrijeme za nagrade
Hrvatska kinematografija ima vrlo malo suvremenih filmova. Mi već polazimo od toga da nismo nikome zanimljivi. To nije dobro. Ako je išta uspješno u zadnjih 50 godina promoviralo Hrvatsku u svijetu – onda je to hrvatski film.
Pročitajte cijeli intervju.
Ivona Juka, redateljica: Omnibus različitosti
Hodao sam nekidan Zagrebom i vidio u prodaji DVD vašeg dokumentarca Što sa sobom preko dana. Dakle, hrvatski dokumentarac koji se prodaje u slobodnoj prodaji. To je veliki napredak za hrvatski film.
Pročitajte cijeli razgovor.
Nenad Dukić, autor idejnog koncepta omnibusa Neke druge priče: Prepoznavanje talenta
Da sam krenuo lakšim putem, izabrao bih neke etablirane redatelje, a to bi uglavnom bili muškarci jer ih u poslu jednostavno ima više. Međutim, želio sam da budu žene i to debitantice. A njih u svim ovim zemljama i nema puno.
Pročitajte cijeli intervju.
Konferencija za novinare: ekipa filma Neke druge priče: Hrabre redateljice i njihove priče
Na novinskoj konferenciji u Circolu pripadnice ljepšeg spola ispričale su kako su snimile Neke druge priče. Radi se o ominibusu pet kratkih filmova mladih redateljica s prostora bivših jugoslavenskih republika, Hrvatske, Srbije, Bosne i Hercegovine, Makedonije i Slovenije. «Iako svi filmovi imaju različite teme, jedino što je redateljicama bilo zadano kao light- motiv bila je tema materinstva i rađanje novog života koja se provlači direktno ili indirektno kroz sve priče. Namjera je bila omogućiti mladim redateljicama da plasiraju svoj talent i način viđenja» istaknuo je idejni začetnik projekta Nenad Dukić.
Pročitajte cijeli izvještaj.
Anna Maria Rossi, redateljica: Postoji ženski redateljski rukopis
Žene-redateljice-omnibus. Koliko je takav pristup filmu trenutno suvremen i uopće potreban?
Ne znam koliko je inteligentno s producentske strane, ne znam koliko je marketinški lukrativan potez, ali u žensko-redateljskom smislu je jedan od potrebnijih i čestitijih poteza na filmu u ovom trenutku. Postoji nešto što se zove žena-redatelj, postoji ženski rukopis, ali neću se baviti time što je od toga ovaj omnibus.
Pročitajte cijeli izvještaj.
Dunja Klemenc, producentica Slovenske priče omnibusa Neke druge priče: Umjetnost na minus dvadeset
Kako ste se uključili u rad na ovom omnibusu?
Ideja je potekla od producenta Nenada Dukića s kojim se znam otkad smo zajedno studirali produkciju u Beogradu. Svaki je producent mogao odabrati svog redatelja i svoju priču, a unaprijed je bila zadana samo tema - trudnoća i(li) materinstvo i trajanje epizode do 18 minuta. Ja sam odabrala Hannu Slak, koju znam cijeli njen život i s kojom sam već radila film Tea.
Pročitajte cijeli intervju.
Konferencija za novinare: Damir Lukačević, redatelj filma Transfer: Razumijevanje i ljubav
Na nedjeljnoj press-konferenciji razgovorom je predstavljen redatelj Damir Lukačević povodom prikazivanja njegova filma Transfer. Budući da od djetinjstva živi u Njemačkoj, i tema njegova prvijenca Oproštaj bili su hrvatski iseljenici, što je pak potpuno napustio futurističkom dramom Transfer.
Pročitajte cijeli izvještaj.
Konferencija za novinare ekipe filma Na putu: Objektivno i bez zauzimanja strana
Film Na putu Jasmile Žbanić predstavili su glumci Leon Lučev, Nina Violić i Jasna Ornela Bery. Ovo je prva suradnja Nine Violić s redateljicom, te je istaknula kako je audicija i odabir glumaca za njezinu ulogu dugo trajao.
Pročitajte cijeli intervju.
Leon Lučev, glavni glumac i suproducent filma Na putu: Zanimljiv proces upoznavanja
Da to pitate pedeset ljudi što je tema filma, bilo bi pedeset različitih odgovora. Ono o čemu bih ja govorio jest pitanje mogućnosti izbora, mogućnosti promjene, mogućnosti traženja sebe kroz vjeru, slobodu, bilo što, u današnjem svijetu. Mnogi ljudi su me pitali zašto se moj lik pridruži vehabijama. Za mene je to potpuno jasno. On je tamo našao sigurnost, pripadnost.
Pročitajte cijeli intervju.
Mauro Maur, trubač: Morriconeov poklon
Ljudi možda ne znaju, ali temu iz Malène sviram i u samom filmu – na soundtracku. Ipak, činjenica da sam je svirao i na otvaranju Festivala uz predivni kolaž iz Malène koji se projicirao iza mene, ispunjava me zaista velikom radošću.
Pročitajte cijeli intervju.
Saša Radošević i Kristijan Cvitković, autori vatrometa otvaranja: Svaki je vatromet različit
Vatromet je neizostavan dio otvaranja Festivala igranog filma u Puli, a vatromet ovogodišnjeg otvaranja, po mišljenju mnogih, jedan je od najboljih zadnjih godina.
Pročitajte cijeli razgovor.
Nevio Marasović, redatelj filma The Show Must Go On: Budućnost u oldtimeru
Upustio sam se u izazov snimanja dugometražnog filma, jer svi smo željeli napraviti nešto iz čiste ljubavi prema filmu. Kad smo počeli snimati, to više nije bila studentska vježba i radili smo profesionalno koliko smo mogli s obzirom na nedostatak sredstava. Kad bih išao na snimanje, netko bi mi javio „Daj kupi usput pet neonki“ ili „Ponesi od doma tri selotejpa“; to su neke od boljki pri nedostatku novca.
Pročitajte cijeli intervju.
Nataša Dorčić i Sven Medvešek, glavni glumci u filmu The Show Must Go On: U ljubavi i ratu...
U filmu smo glumili ono što nismo u životu. Nismo se nikada tako prepucavali, niti oko djece niti oko neriješenih situacija iz braka. Nevio je prvo ponudio ulogu Svenu, pa mu je Sven spomenuo da bih i ja mogla glumiti. Poslije je Nevio rekao da je i on mislio meni ponuditi ulogu, ali da se nije usudio. Kad su me zvali, ja sam se usudila.
Pročitajte cijeli intervju.
Konferencija za novinare Festivalske direkcije i ekipe svečanog otvaranja: Punim jedrima naprijed
“Festival igranog filma u Puli kreće punim jedrima naprijed i nada se do posljednjeg mjesta ispunjenoj Areni.“, riječi su dobrodošlice ravnateljice Festivala Zdenke Višković Vukić s konferencije za novinare Festivalske direkcije održane u Circolu.
Pročitajte cijeli izvještaj.
Konferencija za novinare Srđana Karanovića, redatelja filma Besa: Koprodukcija i kreacija
U subotu je održana konferencija za novinare povodom premijere filma Besa, održane na prepunom Kaštelu. Redatelj Srđan Karanović objasnio je kako koprodukcije među državama publici mogu djelovati zgodnima, no u stvarnosti iziskuju mnogo truda, volje i nisu nimalo jednostavne.
Pročitajte cijeli intervju.
George Stanciu, baletan: Ljepotica očima dječaka
Izveo sam točku Šetnja kroz mjesto u kojoj dječak promatra Malènu i bio je pravi užitak izvesti scenu iz tako poznatog filma. Pokušao sam plesom dočarati kako dječak doživljava Malènu, u čemu mi je puno pomogao koreograf Staša Zurovac. Mislim da je napravio odličan posao. A i Morriconeova glazba pravo je vrelo nadahnuća.
Pročitajte cijeli intervju.
Damir Lukačević, redatelj filma Transfer: Ispričati priču vizualnim putem
U Transferu je bilo posebno izazovno pokušati prikazati četiri duše u dva tijela, a imati ih i sve zajedno. Bilo mi je važno pronaći dvoje mladih crnih glumaca koja imaju mogućnost glumiti za stari par, ali i onaj mladi. Tražili smo ih u Njemačkoj, Londonu i Los Angelesu i tamo konačno i našli.
Pročitajte cijeli intervju.
Nikad posjećeniji program na Kaštelu
Od subote 10. srpnja do petka 16. srpnja održana su tri programa 57. Festivala igranog filma u Puli. Od 10.00 sati u Kinu Valli prikazivan je program Pulica a od 18.00 sati se retrospektiva Giuseppea Tornatorea. Od 21.30 sati na Kaštelu prikazivan je Međunarodni program Europolis-Meridijani, koji se nastavlja u Kinu Valli. Ovogodišnji program izazvao je iznimni interes publike, pa je broj sjedala svakodnevno povećavan, s početnih 270 na konačnih 600.
Pogledajte galeriju fotografija sa zbivanja na Festivalu.Prvi filmski gosti stigli u Pulu
57. Festival igranog filma u Puli dočekao je svoje prve goste iz redova filmskih umjetnika
U srijedu, 14. srpnja u programu Europolis-Meridijani Festivala igranog filma u Puli na pulskom Kaštelu producent Paul Bradley prisustvovao je hrvatskoj premijeri filma Jamesa Ivoryja »Grad posljednjeg odredišta«. Bradley je naslijedio Ismaila Merchanta na mjestu glavnog producenta tvrtke Merchant-Ivory, a kao izvršni producent radio je na svim najslavnijim filmovima Jamesa Ivoryja uključujući nagrađivane filmove »Soba s pogledom« i »Na kraju dana«. U ljubavnoj drami »Grad posljednjeg odredišta« glume Antonhy Hopkins, Laura Linney i Charlotte Gainsbourg, a u središtu zbivanja je mladi pisac čiji će dolazak uznemiriti živote članova obitelji preminulog književnika koji žive na velikom imanju u Urugvaju.
U četvrtak, 15. srpnja hrvatskoj premijeri filma »Besa«, snimljenoj u koprodukciji s Hrvatskom, prisustvovali su ugledni srbijanski redatelj i scenarist Srđan Karanović (Grlom u jagode, Petrijin vijenac...) i glavna glumica, Slovenka Iva Krajnc. To je drama o lijepoj Slovenki Lei, čiji je suprug mobiliziran, i nepismenom Albancu Azemu (glumi ga Miki Manojlović), koji skrbi o njoj jer je dao riječ (besu) njezinom suprugu, i njihovom međusobnom odnosu. Hrvatski koproducent i direktor fotografije je Slobodan Trninić.
Na samom kraju programa na Kaštelu, u petak 16. srpnja, njemački redatelj hrvatskog porijekla Damir Lukačević (čiji se prethodni film »Oproštaj« bavio hrvatskim iseljenicima u Njemačkoj) osobno je na hrvatskoj premijeri pod zvjezdanim nebom predstavio intrigantnu futurističku ljubavnu dramu »Transfer« o paru starijih bogataša koji posebnoj klinici plaćaju da bi prešli u tijela dvoje mladih i živjeli novu mladost.Koncert filmske glazbe: Arsen Dedić
U ponedjeljak, 19. srpnja s početkom u 20 sati na 57. festivalu igranog filma u Puli u dvorani Zajednice Talijana Arsen Dedić održat će jedinstven koncert koji će biti posvećen isključivo filmskim songovima i pjesmama o filmu. Biti će to presjek jedne impresivne kantautorske karijere fokusiran upravo na neraskidivu ljubav Arsena Dedića i filma.
U prvom dijelu koncerta, uz pratnju Branka Bulića na klaviru, Arsen Deeć će izvesti slavne songove Dva ljubljanska dana (iz filma slovenskog redatelja Boštjana Hladnika) i Sve što znaš o meni (iskorišten u istoimenom filmu Bobe Jelčića), kultni Moderato cantabile, Put u raj (iz filma Marija Fanellija po knjizi Miroslava Krleže), Okus soli (prepjev pjesme Gina Paolija izveden u filmu nstalacija ljubavi II), Balada o prolaznosti (iz filma Živa istina Tomislava Radića) te Odlazak (iz više filmova).
U drugom, još nostalgičnijem dijelu koncerta su Geste i grimase (iz serije Karneval, Anđeo i Prah - zagrljaj), Amado mio (za Ritu Hayworth), O mladosti (Jagode u grlu Srđana Karanovića), Plavi anđeo (za Marlene Dietrich), Parobrod Rex (za Federica Fellinija), Ministarstvo straha (nadahnut istoimenim filmom Fritza Langa), Arsen Lupin, Trumbetaš (iz filma Bogdana Žižića), Čovjek bez zvijezde i Završit ću kao Howard Hughes. Na samom kraju koncerta Dedić će uz klavir izvesti skladbe Vlakom prema jugu (iz istoimenog filma Petra Krelje), Odabrat ćeš gore (iz filma Višnja na Tašmajdanu) te Takvim sjajem može sjati (iz filma Živa istina).
Ulaz na koncert će biti slobodan, ali je broj mjesta ograničen, pa se posjetitelji pozivaju da zauzmu mjesta na vrijemeKantautor Arsen Dedić bio je prvi skladatelj filmske glazbe koji je dobio Nagradu Vladimir Nazor za životno djelo iz područja filmske umjetnosti, zasluživši tu čast antologijskim partiturama za više od stotinu filmova (Glembajevi, Živa istina, Donator...) i televizijskih serija (U registraturi, Prosjaci i sinovi...). No, osim filmskih partitura Arsen je napisao i veliki broj filmskih songova, kao i pjesama nadahnutim filmovima. Prva i najpoznatija Arsenova pjesma posvećena filmu bila je Moderato cantabile, napisana 1964. i nadahnuta filmom Petera Brooka po scenariju Marguerite Duras iz 1960. godine, no to je bio samo početak Arsenove životne vezanosti uz sedmu umjetnost.
Među svjetskim redateljima koji su našli mjesto u Arsenovim pjesmama su Friedrich Wilhelm Murnau, Georg Wilhelm Pabst, Fritz Lang, Jean Cocteau, Howard Huges, Pietro Germi, Ingmar Bergman, Michelangelo Antonioni, François Truffaut, Federico Fellini, Andrej Tarkovsky, Louis Buñuel i Orson Welles, a od glumaca treba spomenuti Emila Janningsa, Marlene Dietrich, Ritu Hayworth, Marinu Vlady i Hedy Lamarr.
Pogledajte izbor plakata iz filmova koje je opjevao ili za njih skladao Arsen Dedić.Radionica D-Kino (raz)otkriva digitalnu produkciju
Radionica je prvenstveno praktične prirode i usmjerena na stvaranje kratkog filma. Snimanje, postprodukcija, mastering, projekcija i priprema za distribuciju odvijat će se u digitalnom formatu. Radionica je namijenjena svima koji žele naučiti kako napraviti film u digitalnom obliku. Namijenjena je onima koji žele primijeniti ove tehnologije u pokušaju vlastitog stvaralaštva te onima koji žele produbiti znanje o ovim metodama.
Polaznici će učiti kroz predavanja i praktične radionice. Na raspolaganju će im biti RED kamera i Appleova računala s Final Cut Studio aplikacijom za montažu, a ostali će se zadaci odrađivati putem RED-ovih izvornih aplikacija. Vizualni efekti i rendering radit će se uz pomoć aplikacija Shake i Adobe After Effects. Navedeni se elementi potom spajaju i radi se korekcija boje uz pomoć programa Apple Color, a zatim se ide na završni mastering prije digitalne distribucije uz pomoć aplikacije Qube Master Pro.
Polaznici će do kraja radionice steći temeljna znanja o tehnologijama koje su potrebne da bi se uspješno napravio i distribuirao film u digitalnom obliku. Također će imati uvid u najbolje prakse filmske industrije koje će moći primijeniti u budućem vlastitom stvaralaštvu.
Radionica se sastoji od dva glavna modula i dva predavanja. Modul koji obuhvaća digitalno snimanje i funkcije RED kamere te modul postprodukcije, masteringa i distribucije namijenjeni su isključivo polaznicima radionice, dok su predavanja otvorena za sve posjetitelje Festivala (uz prethodnu prijavu).
Voditelji radionice: Dado Valentić (Postprodukcija i korekcija boje), Claudia Čermak (Vizualni efekti) i Vanja Černjul (Digitalno snimanje).
Više o radionici D-Kino potražite na njenim službenim stranicama,Imenovan četvrti Žiri mladih filmofila
Festival igranog filma u Puli imenovao je četvrti i dosad najbrojniji Žiri mladih filmofila u sastavu: Luka Krajcar, Tomi Miladinović, Mateja Brodarič, Ivan Mardešić, David Jovanović, Marija Škrlec, Luka Galešić, Igor Jurilj, Vladimir Papić, Ivana Šimić, Matija Agatić, Iva Tomac, Jasna Žmak, Kristina Sucic, Vanja Zaimović, Tomislav Kvaternik, Katrin K. Radovani, Lidija Janković, Tamara Kolarić, Ivana Dujmović, Vanja Vukičević, Manda Brčina i Medina Rešić.
Članovi Žirija imaju zadatak gledanja svih filmova nacionalnog i međunarodnog natjecateljskog programa, njihovog ocjenjivanja, sudjelovanja u anketama i diskusiji o viđenim ostvarenjima. Svi članovi Žirija mladih filmofila osim festivalskog kataloga dobit će i posebnu akreditaciju koja će im omogućiti ulaz na projekcije u Areni i sva druga događanja. Članovi Žirija mogu pogledati sve filmove nacionalnog i međunarodnog natjecateljskog programa od 17. do 24. srpnja.
2009. godine nagrada za najbolji hrvatski film uručena je Branku Schmidtu za Metastaze, a za najbolji strani film izabran je Raj je zapadno Coste Gavrasa.
Godine 2008. nagrada za najbolji hrvatski film uručena je Zrinku Ogresti za film Iza stakla, a najboljim stranim filmon proglašena je Nepoznata Giuseppea Tornatorea.
Godine 2007. nagrade su uručene redatelju Jiříju Menzelu za film Služio sam engleskog kralja te redatelju Dejanu Aćimoviću za film Moram spavat', anđele.Glazbeni program, Ukratko na Portarati i Solarno kino
Na novinarskoj konferenciji održanoj u kinu Valli 57. festival igranog flma u Puli otkrio je svoje zabavne, solarne i portaratske adute. Producentica Festivala Tanja Miličić predstavila je ovogodišnji program Ukratko na Portarati unutar kojeg će tijekom svakog dana od 17. do 24. srpnja biti prikazan vrijedni izbor filmova za sve dobne i interesne skupine. Na dan svečanog otvaranja Festivala za najmlađe će biti prikazivani poljski animirani filmovi o Loleku i Boleku, a nakon animiranih početaka na Portarati uslijedit će i malo drugačiji sadržaji. Moći ćemo pogledati selekcije filmova iz barcelonskog Međunarodnog festivala kratkog filma (Sólo para Cortos), najbolje filmove svih dosadašnjih amaterskih natječaja doFuraj svoj film, ekološku selekciju kratkih filmova sa Sisak Eco Film Festivala, tzv. Dragulje Zagreb Filma – animirane filmove od 1958. do 2010. Na Portarati će biti prikazani i filmovi s arheološkom tematikom s AGONA - Međunarodnog skupa arheološkog filma na Mediteranu, selekcija art filmova s L'alternative – Festivala nezavisnog filma u Barceloni, te dva programa hrvatskih kratkih igranih filmova.
Suradnjom Festivala igranog filma u Puli i Arenaturista ove će se godine na pulskim lokacijama moći uživati i u ekološki osviještenom Solarnom kinu. Direktorica Odjela marketinga i prodaje Arenaturista Manuela Kraljević, uz potporu predstavnice Zelene Istre Irene Burbe, predstavila je solarno kino CosyMo, kombi originalno baziran u Nizozemskoj s vlastitim solarnim sustavom putem kojeg se sva audio-vizualna elektronička oprema napaja električnom energijom. CosyMo i za vožnju koristi ekološki prihvatljive izvore energije: električnu energiju, odnosno biogorivo. CosyMova europska turneja solarnog kina je prvi putujući europski filmski festival koji počiva na mobilnom (otvorenom) kinu koje u potpunosti napaja solarna energija.
Festival igranog filma u Puli predstavio je i svoj Zabavni program, a Ela Poljarević, voditeljica Odjela za zabavne programe objavila je sve glazbene izvođače koje će filmsko ljeto u Puli učiti i glazbenim. Oni su redom: Overflow, Stampedo, Franko Krajcar i Indivia, Arsen Dedić i Branko Bulić, Nola, Dogma i TBF. U Circolu ćemo imati i rođendanski party Radia Pule na kojem će nastupati Bruno Krajcar, DJ Edi i plesni studio Zaro. Glazbenu sastavnicu ovogodišnjeg Festivala igranog filma u Puli čini i već najavljena koncertna večer talijanske filmske glazbe skladatelja Ennia Morriconea i Nine Rote na kojoj će svirati trubač Mauro Maur i pijanistica Françoise de Clossey. Važno je napomenuti da je ulaz na sve koncerte besplatan, ali zbog ograničenog broja mjesta mole se posjetitelji da dođi na vrijeme jer će se, u slučaju gužve, ulaz ograničiti.U PoPularnom programu i Polanski, Nolan, Lee i Parker
U PoPularnom programu 57. festivala igranog filma u Puli u Areni održat će se hrvatske premijere novih filmova Romana Polanskog, Christophera Nolana, Anga Leeja i Olivera Parkera, uz ranije najavljene filmove Terryja Gilliama i Toma Forda.
Film Početak (Inception) Christophera Nolana (Memento, Nesanica, dva nastavka Batmana) znanstveno-fantastični je triler u kojem glavni lik ima sposobnost ulaziti u umove ljudi dok spavaju te im ugrađivati ili iz njih krasti informacije. U filmu glume Leonardo Di Caprio, Ken Watanabe, Joseph Gordon-Levitt i Marion Cotillard, a na programu je u utorak, 20. srpnja.
U kriminalističkom trileru kultnog Romana Polanskog Pisac iz sjene (The Ghost Writer), premijerno prikazanom na ovogodišnjem Berlinaleu, profesionalni pisac radeći na memoarima bivšeg britanskog premijera otkriva tajnu zbog koje mu se život nađe u opasnosti. U glavnim su ulogama Ewan McGregor, Pierce Brosnan, Kim Cattrall i Tom Wilkinson, a film je na programu u četvrtak, 22. srpnja.
U komediji oskarovca Anga Leeja Svi na Woodstock (Taking Woodstock) pratimo životnu priču Elliota Tibera koji je igrao ključnu ulogu u organizaciji kultnog glazbenog festivala Woodstock 1969. U glavnim su ulogama Demetri Martin, Imelda Staunton i Liev Schreiber, a film će biti prikazan u petak, 23. srpnja.
Festival će u subotu, 24. srpnja, nakon projekcije animiranog filma Kako je Gru ukrao mjesec u Programu PoPularna Pulica, zatvoriti fantastična drama Slika Doriana Graya Olivera Parkera (Važno je zvati se Ernest, Idealni muž, Othello), ekranizacija slavne knjige Oscara Wildea u kojoj mladi Dorian Gray žrtvuje dušu kako bi zadržao mladost i ljepotu, no njegov naslikani portret odražava njegovu unutarnju ružnoću. U glavnim su ulogama Ben Barnes (Kraljević Kaspijan), Colin Firth, Ben Chaplin, Rebecca Hall i Rachel Hurd-Wood.
U Popularnom programu biti će prikazana i dva ranije objavljena naslova: u subotu 17. srpnja Samac (A Single Man) redatelja Toma Forda s Colinom Firthom (koji je za ovu ulogu osvojio nagrade Coppa Volpi i BAFTA te nominacije za Zlatni globus i Oscara) i Julianne Moore te u ponedjeljak 19. srpnja Imaginarij doktora Parnasusa u kojem glume Heath Ledger, Johnny Depp, Jude Law i Colin Farell.
Fotografije u visokoj rezoluciji iz ovih filmova možete naći u web-galeriji Festivala, a foršpane iz filmova pogledati na Youtube kanalu Festivala.Predstavljen program Pulica, cijene ulaznica i propusnice
Na medijskoj konferenciji koja se održala u pulskom Kinu Valli predstavljena je Pulica, dječji program 57. festivala igranog filma u Puli, a ujedno su date i najvažnije informacije o cijeni karata i uvjetima za podizanje propusnica Prijatelj Festivala.
Producentica Festivala Tanja Miličić predstavila je bogat dječji program koji se krije iza imena Pulica. Pored već najavljenih animiranih radionica Čudnovati laboratorij Profesora Baltazara i Škola crtanog filma Zagreb filma predstavljen je i program Dječjih matineja koje će se održavati od 10. do 16. srpnja u Kinu Valli, te program PoPularne Pulice i Crtića na Portarati.
Osnovne novosti o ulaznicama i propusnicama za ovogodišnji Festival igranog filma u Puli iznijela je Suzana Požgaj, voditeljica Odjela odnosa s gostima i protokola. Ulaznica za projekcije dvaju filmova u Areni ove će godine stajati 15 kuna, uz izuzetak za 20. i 24. srpanj kada će stajati 30 kuna. Cijena kompleta ulaznica za sve projekcije u Areni prodavat će se po cijeni od 120 kuna. Prijatelji Festivala i ove će godine imati pravo na besplatan ulaz u Arenu, riječ je o srednjoškolcima, studentima, osobama s invaliditetom i njihovom pratnjom, te umirovljenicima.
Na medijskoj su konferenciji sudjelovale i ravnateljica Festivala Zdenka Višković-Vukić te Klara Udovičić, predsjednica Upravnog vijeća Pula Film Festivala. Izrazile su zadovoljstvo tijekom priprema Festivala, a Nela Načinović, ravnateljica Gradske knjižnice i čitaonice Pula u kojoj će se održavati Pustolovni laboratorij Profesora Baltazara, naglasila je uspješnost višegodišnje suradnje s Festivalom igranog filma u Puli, te je istaknula logičnu povezanost knjige i filma.Kompletiran Međunarodni program Europolis-Meridijani
Međunarodni program Europolis-Meridijani 57. Festivala igranog filma u Puli kompletiran je uvrštavanjem posljednja 4 naslova. U novom filmu oskarovca Neila Jordana Ondine, u kojem glavnu ulogu igra Colin Farrell, ribar u svojoj mreži pronalazi neobičan ulov – djevojku za koju sumnja da je sirena i čija dobrota mijenja ljude oko nje. Film je premijerno prikazan na Festivalu u Torontu.
S ovogodišnjeg Festivala u Cannesu stiže ljubavna drama Princeza Montpensier (La princesse de Montpensier) velikog francuskog redatelja Bertranda Taverniera o mladoj bogatoj nasljednici Marie de Mézières koja je zaljubljena je u vojvodu De Guisea, no njezin ju je otac obećao drugom. U filmu glume Mélanie Thierry, Lambert Wilson, Grégoire Leprince-Ringuet i Gaspard Ulliel.
S prošlog Festivala u Rimu stiže pobjednik Bratstvo (Broderskab), dansko-talijanskog redatelja Nicola Donata o mladiću kojeg nakon napuštanja vojske prihvaća skupina neonacista.
Biti će prikazan i apsolutni pobjednik Festivala slovenskog filma u Portorožu, kriminalistička drama 9:06 redatelja Igora Šterka, dijelom sniman u Hrvatskoj. Ulogu majke igra hrvatska veteranka Dara Vukić, a glazbu su napisali Jure Ferina i Pavao Miholjević koji su za svoj rad u Portorožu nagrađeni nagradom Vesna.
U programu su i dva kratka filma, postapokaliptični Lovac oblaka (Lovec oblakov), dobitnik nagrade za najbolji slovenski kratki film i Vječna mladost (Vieillesse ennemie) Marca Obina u kojem glumi mlada zvijezda francuskog filma Andy Gillet, koji je glumio glavnu ulogu u posljednjem filmu francuskog redateljskog velikana Erica Rohmera »Ljubav Astreje i Celadona«.
Ostalih deset filmova Međunarodnog programa Europolis-Meridijani iz selekcije umjetničkog ravnatelja Zlatka Vidačkovića su: Odvojeni zajedno Quanana Wanga, Vojvotkinja Saula Dibba, Car Pavela Lungina, Daj mi ruku Pascala-Alexa Vincenta, Veliki san Michelea Placida, Engleske jagode Vladimira Drhe, Lourdes Jessice Hausner, Nesreća Pou-Soija Cheanga, Grad posljednjeg odredišta Jamesa Ivoryja i Transfer Damira Lukačevića.
O dobitnicima Zlatnih Arena za najbolji film, redatelja i glumačko ostvarenje u Međunarodnom programu odlučivat će tročlani ocjenjivački sud kojeg čine filmski kritičari Elvis Lenić, Tomislav Kurelec i Mario Kozina.
PoPularni program stranih filmova u Areni biti će objavljen uskoro.Fotografije u višoj rezoluciji iz navedenih filmova možete pronaći u galeriji.
Foršpane ovih filmova možete pogledati na YouTube kanalu Festivala.Koncert filmske glazbe Ennia Moriconea i Nina Rote
U povodu devedesete obljetnice rođenja velikog talijanskog redatelja Federica Fellinija (1920-1993) na dan otvaranja 57. festivala igranog filma u Puli, 17. srpnja, održat će se koncert skladbi iz njegovih najslavnijih filmova koje je napisao jedan od najvećih svjetskih skladatelja filmske glazbe – Nino Rota (1911-1979). Istoga dana bit će izveden I koncert skladbi koje je napisao Ennio Morricone, prvi skladatelj filmske glazbe nagrađen Oscarom za životno djelo.
Glavni interpret na oba koncerta bit će jedan do najslavnijih svjetskih trubača Mauro Maur, čije su izvedbe dio glazbene podloge više od 100 filmskih ostvarenja. Maura će na klaviru pratiti kanadska pijanstica Francoise de Clossey. Mauro Maur član je orkestra Opere u Rimu, nastupao s gotovo svim najvećim svjetskim orkestrima, Ennio Morricone i Mikis Theodorakis posvetili su mu nekoliko skladbi, a pripala mu je i čast da na zamolbu obitelji redatelja svira na posljednjem ispraćaju Federica Fellinija. Osim na koncertima u dvorani pulske Zajednice Talijana, Maur će jednu skladbu izvesti i na ceremoniji otvaranja Festivala u Areni, koju će izravno prenositi i Hrvatska radiotelevizija.
Koncert je omogućila donacija Talijanskog instituta za kulturu iz Zagrebu, čija ravnateljica Paola Cicciolella nakon četiri vrlo plodne godine rada u Zagrebu ove jeseni napušta Hrvatsku radi odlaska na novu dužnost u Varšavu.
Koncert skladbi Nina Rote bit će otvoren glazbom iz Fellinijevog kultnog filma nostagije Amarcord (1973), a slijedit će Slatki život (La Dolce Vita, 1960). Nakon otvaranja s najvećim hitovima, ovaj se glazbeno-filmski vremeplov vraća u 1953. kada je nastao film Dangube (I Vitelloni), prvi Fellinijev međunarodni uspjeh. Potom su na programu skladbe iz dirljivog, nezaboravnog filma Cesta (La Strada, 1954), predstavnika tzv. neorealizma duše, iz filma Cabirijine noći te na samom kraju iz poluatuobiografskog, metanarativnog filma Osam i pol (Otto e mezzo, 1963).
Koncert glazbe Ennija Morriconea otvara se temom iz filma Bugsy redatelja Barryja Levinsona iz 1991, a biti će izvedene i skladbe iz špageti vesterna Sergia Leonea Za šaku dolara (Per un pugno di dollari, 1964.) te filma Misija (Mission, 1986.) Rollanda Joffea. U programu su skladbe iz pet filmova Giuseppea Tornatorea, od njegovog najnagrađivanijeg filma Novi kino Raj (Nuovo cinema Paradiso, 1988), Malene s Monicom Bellucci iz 2000, Legende o pijanistu (La leggenda del pianista sull’oceano, 1998) do kriminalističkog trilera Nepoznata (La sconosciuta, 2006) i najnovijeg filma Baària (Baària – La porta del vento, 2009) kojim je otvoren prošlogodišnji festival u Veneciji, a koji će svoju hrvatsku premijeru imati upravo na Festivalu igranog filma u Puli.Predstavljen Nacionalni program 57. Festivala
Na konferenciji za novinare održanoj u četvrtak 17. lipnja 2010. u prostorima Europskog doma u Zagrebu predstavljen je Nacionalni program 57. festivala igranog filma u Puli te tijek priprema za ovogodišnje izdanje Festivala.
U Nacionalnom natjecateljskom programu 57. Festivala igranog filma u Puli naći će se deset filmova, od čega sedam u glavnoj sekciji, a tri u sekciji manjinskih koprodukcija (u kojoj konkuriraju za 3 posebne Zlatne Arene, nagradu Zlatna vrata Pule i posebne nagrade hrvatske i inozemne kritike te mladih filmofila).
Zanimljivo je da ove godine tematski dominiraju filmovi o ljubavnim problemima i preljubu. Među sedam filmova u glavnoj sekciji Nacionalnog programa, čak su šest svjetske premijere. Festival će biti otvoren nezavisnim filmom, znastveno-fantastičnom dramom The Show Must Go On debitanta Nevija Marasovića. U konkurenciji su još dva debitanta: Ivan-Goran Vitez, koji predstavlja crnohumorni akcijski film Šuma summarum te Danilo Šerbedžija s crnom komedijom Sedamdeset i dva dana. Dalibor Matanić predstavit će dramu Majka asfalta, a Ognjen Sviličić 2 sunčana dana. Splitski redatelj i videoumjetnik Dani Oki predstavlja se dramom Predstava koja će biti prikazana na digitalnom HD formatu (High Definition ili visoka razlučivost) u Kinu Valli. Jedini film iz glavne sekcije koji je u Hrvatskoj (izvan Istre) već viđen je ljubavna drama Neka ostane među nama Rajka Grlića.
Među manjinskim koprodukcijama su četiri filma koja je sufinanciralo Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, a u njihovom nastanku sudjelovali su hrvatski koproducenti i filmski umjetnici. Prvi je među njima omnibus pet redateljica iz bivše Jugoslavije pod nazivom Neke druge priče, u kojem je hrvatsku priču režirala Ivona Juka, a hrvatski koproducent je 4Film (Anita Juka). Drugi je drama Na putu Jasmile Žbanić u kojoj su glavne uloge odigrali Zrinka Cvitešić i Leon Lučev, a hrvatski je koproducent Produkcija Živa (Leon Lučev). Bosanskohercegovački redatelj Adis Bakrač režirao je film Ostavljeni u kojem je glavnu žensku ulogu odigrala Mira Furlan, a koproducirao ga je zagrebački Olimp film (Mario Vukadin).
Srbijanski redatelj Srđan Karanović predstavit će (izvan konkurencije) koprodukcijski film Besa u kojem glumi Miki Manojlović, a hrvatski koproducent i direktor fotografije je Slobodan Trninić.
Statutarne izmjene
Na sjednici Vijeća Festivala igranog filma u Puli, održanoj u srijedu 16. lipnja pod predsjedanjem ministra kulture mr. Bože Biškupića, jednoglasno je usvojen novi Statut Festivala koji je omogućio da u okviru Nacionalnog programa u Areni budu prvi put prikazivane i koprodukcije s manjinskih hrvatskim udjelom (koje po dosadašnjem Statutu nisu imale pravo sudjelovanja u tom programu) i to u novoj sekciji manjinskih koprodukcija. Nacionalni program Festivala tako sada ima dvije programske sekcije: glavnu sekciju i sekciju manjinskih koprodukcija.
Ocjenjivački sud Nacionalnog programa filmovima iz sekcije manjinskih koprodukcija može dodijeliti do tri Zlatne Arene za manjinske koprodukcije, i to u svim kategorijama u kojima se dodjeljuje Velika Zlatna Arena i Zlatne Arene. Manjinske koprodukcije konkuriraju i za Zlatna vrata Pule (nagradu publike u Areni za najbolji film Nacionalnog programa) te za posebne nagrade hrvatske i strane kritike te mladih filmofila.
Filmovi u kojima je hrvatski produkcijski udio ili sudjelovanje hrvatskih filmskih umjetnika veće od 50 posto, kao i oni koji su dobili potporu na natječaju HAVC-a kao hrvatske produkcije dugometražnih igranih filmova mogu sudjelovati u glavnoj sekciji Nacionalnog programa Festivala. Multilateralne koprodukcije u kojima je hrvatski je udio veći od 10 posto, kao i bilateralne koprodukcije u kojima je hrvatski udio veći od 20 posto mogu se prijaviti za sekciju manjinskih koprodukcija Nacionalnog programa Festivala. Koprodukcije koje ne zadovoljavaju te uvjete (propisane Europskom konvencijom o filmskoj koprodukciji), mogu biti prikazane izvan konkurencije.Imenovan ocjenjivački sud 57. festivala igranog filma u Puli
Na sjednici Vijeća Festivala igranog filma u Puli, održanoj 16. lipnja 2010. pod predsjedanjem ministra kulture mr. Bože Biškupića, usvojen je program kojeg je predložio umjetnički ravnatelj Festivala Zlatko Vidačković i financijski plan 57. festivala kojeg je predložila ravnateljica Festivala Zdenka Višković-Vukić.
Nacionalni program održat će se od 17. do 24. srpnja, a Međunarodni od 10. do 24. srpnja ove godine. Ocjenjivačkim sudom Nacionalnog programa predsjedavat će redatelj Bogdan Žižić, a članovi su glumica Suzana Nikolić, glumac Špiro Guberina, inžinjer postprodukcije Dado Valentić i filmolog Krešimir Mikić, predavač na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu. (Pročitajte kratke biografije članova ocjenjivačkog suda.)
Nacionalni program 57. festivala biti će predstavljen na konferenciji za medije koja će se održati u Europskom domu u Zagrebu u četvrtak, 17. lipnja u 10 sati.Pulski filmovi u Rijeci, Osijeku, Dubrovniku i Splitu
Na desetu obljetnicu internacionalizacije Festivala igranog filma u Puli odabrani filmovi iz Međunarodnog programa Europolis-Meridijani, selektirani sa najuglednijih svjetskih festivala (a bez hrvatske kino-distribucije) bit će prikazani na najvećim hrvatskim ljetnim festivalima: Riječkim ljetnim noćima, Dubrovačkim ljetnim igrama, Splitskom ljetu i Osječkom ljetu kulture. Sve projekcije će se održati na otvorenom, u ljetnim kinima po zvjezdanim nebom.
Pročitajte opširnije o programu i pogledajte raspored projekcija u Rijeci, Osijeku, Dubrovniku i Splitu.
Pogledajte galeriju fotografija iz ovih filmova.
Foršpane iz ovih filmova može naći na YouTube kanalu Festivala igranog filma u Puli.Otvoren Youtube kanal Festivala igranog filma u Puli
Festival igranog filma u Puli pokrenuo je svoj video kanal na najpopularnijem svjetskom internetskom servisu za video-sadržaje You Tube. Na video kanalu Festivala se osim festivalske špice, festivalskog spota i Kulturistovog spota za 57. Festival mogu pronaći i foršpani svih dosad potvrđenih filmova Međunarodnog programa Europolis-Meridijani: Vojvotkinja (The Duchess), Car (Tsar), Daj mi ruku (Donne-moi la main) , Veliki san (Il Grande Sogno), Engleske jagode (Anglické jahody), Lourdes, Samac (A Single Man), Nesreća (Yi Ngoy), Odvojeni zajedno (Tuan Yuan), kao i prvi potvrđeni film iz PoPularnog programa - Imaginarij doktora Parnasusa (The Imaginarium of Doctor Parnassus). Festival će nastaviti objavljivati foršpane filmova iz svih kategorija po njihovom uvrštavanju u program Festivala. Kanal je dostupan na adresi: http://www.youtube.com/user/pulafilmfestivalHrvatska premijera filma Imaginarij doktora Parnasusa
Hrvatska premijera dugo očekivanog filma Imaginarij doktora Parnasusa Terryja Gilliama će se održati 19. srpnja u pulskoj Areni u okviru Popularnog programa Festivala igranog filma u Puli. Riječ je posljednjem ostvarenju Heatha Ledgera, premijerno prikazanom u konkurenciji Festivala u Cannesu i nominiranom za nagrade Oscar i BAFTA za scenografiju. U filmu glume i Jude Law, Johnny Depp, Colin Farell, Cristopher Plummer i Tom Waits. Film je fantastična pustolovina o neobičnom putujućem kazalištu fascinantnog dr. Parnassusa i njegovom Imaginariju, svijetu u kojem snovi postaju stvarnost.
Pogledajte galeriju fotografija iz filma.
Pogledajte foršpan filma na njegovoj službenoj stranici.Hrvatske premijere filmova otvaranja Venecije i Berlinalea
Na 57. Festivalu igranog filma u Puli biti će održane hrvatske premijere filmova koji su otvorili Berlinale i venecijansku Mostru, kineskog Odvojeni zajedno“ Quanana Wanga i talijanskog Baaria oskarovca Giuseppea Tornatorea
Tornatoreov novi film Baaria saga je o sicilijanskoj obitelji u prošlom stoljeću, čiji je protagonist neobrazovani komunist koji se bori za svoje ideale. Ovaj raskošno producirani film s 30 tisuća statista, brojnim likovima i podzapletima nije samo izraz nostalgije za prohujalim vremenima, nego i otvoreno pokazuje dugovječnost sicilijanske mafije i korupcije u svim režimima. Film prati snažna partitura velikog talijanskog skladatelja Ennija Morriconea.
Film Odvojeni zajedno dobitnik je Srebrnog medvjeda na ovogodišnjem Berlinskom filmskom festivalu u kategoriji najboljeg scenarija (Quanan Wang i Jin Na). Riječ je o obiteljskoj melodrami o ljubavnicima (Liu i Qiao) razdvojenima za vrijeme kineskog građanskog rata koji se ponovno nalaze nakon 60 godina razdvojenosti, nakon što je njemu dopušteno vratiti se u Šangaj. Quanan Wang (1965, Yan’an, Kina) jedan od najcjenjenijih predstavnika mlađe generacije kineskih redatelja koji se za razliku od većine svojih suvremenika, fokusiranih na suvremeni urbani život Kine, dosad bavio uglavnom ruralnim životom. Dobitnik je i Zlatnog medvjeda na Filmskom festivalu u Berlinu 2007. godine za zahtjevnu dramu Tuyin brak.Započele prijave za natječaj za najbolji kratki amaterski film i Pulsku filmsku tvornicu
Festival igranog filma u Puli poziva zainteresirane da se prijave na natječaj za najbolji kratki amaterski film «640x480max.». saznajte više
Pulska filmska tvornica i Pula Film Festival pozivaju sve zainteresirane da se prijave na radionicu izrade filma. saznajte višeFestival na novoj adresi
Dana 4. svibnja 2010. godine održana je konferencija za novinare povodom otvorenja novoobnovljenih poslovnih prostora Pula Film Festivala. Ukupna vrijednost investicije iznosi 1.050.000 kuna, od čega je Grad Pula osigurao šesto tisuća kuna, Ministarstvo kulture dvjesto tisuća, dok je ostatak osiguran iz vlastitih sredstava. Prostori Pula Film Festivala nalaze se na dvije etaže na adresi Uspon na Kaštel 2. Na prvom katu se nalaze multifunkcionalna dvorana namijenjena seminarima, radionicama i projekcijama te jedan radni prostor; a na drugom tri ureda s pomoćnim prostorijama. Ravnateljica Pula Film Festivala, Zdenka Višković-Vukić simbolično je uručila ključeve ureda gradonačelniku Grada Pule, gospodinu Borisu Miletiću koji je naglasio da krizi unatoč, Grad ulaže u kulturu. (fotograf Manuel Angelini)Zaključene prijave za Nacionalni program
Festival igranog filma u Puli zaključio je prijave za nacionalni natjecateljski program dugometražnog igranog filma 57. izdanja Festivala. Ispunjenu prijavnicu za nacionalni program s traženim prilozima trebalo je dostaviti u Festival do 1. svibnja.
Program je bio otvoren za igranofilmska ostvarenja ostvarenja duža od 70 minuta, na 35mm vrpci ili HD-u.
Program će biti objavljen nakon usvajanja na sjednici Festivalskog vijeća sredinom lipnja.
ZAKLJUČENE PRIJAVE U PROGRAM FILMOVI U NASTANKUU program Filmovi u nastanku (Work in progress) mogu se prijaviti dugometražni igrani filmovi u nastanku za koje se planira da će do 58. Festivala igranog filma u Puli 2011. godine imati dovršenu kopiju na 35mm filmskoj vrpci ili HD-u. Ispunjenu prijavnicu za program Filmovi u nastanku trebalo je dostaviti u Festival do 24. svibnja.
ZAKLJUČENE PRIJAVE U PROGRAM KRATKOG IGRANOG FILMA
U program kratkog igranog filma mogu se prijaviti hrvatski kratkometražni igrani filmovi kraći od 30 minuta. Ispunjenu prijavnicu za program kratkog igranog filma trebalo je dostaviti u Festival do 24. svibnja.Selekcija Međunarodnog programa Europolis-Meridijani 57. Festivala igranog filma u Puli
Na konfenciji za medije održanoj 31. ožujka 2010. u Puli, Festival igranog filma u Puli predstavio je polovicu od dvadeset filmova iz Međunarodnog programa, selektiranih s najvećih svjetskih festivala i ugovorenih za hrvatsko premijerno prikazivanje u Puli. Također, bilo je i riječi i o tijeku ostalih programskih i organizacijskih priprema za 57. Festival igranog filma u Puli. Na konferenciji su govorili umjetnički ravnatelj Festivala Zlatko Vidačković, ravnateljica Festivala Zdenka Višković-Vukić i producentica Tanja Miličić.
Međunarodni program Europolis-Meridijani 10. srpnja otvorit će film Vojvotkinja (The Duchess), redatelja Saula Dibba. U toj britanskoj kostimiranoj ljubavnoj drami o mladoj ženi rastrganoj između bračnih obveza i prave ljubavi glume Keira Knightley, Ralph Fiennes i Charlotte Rampling. Film je imao festivalsku premijeru u Torontu, osvojio nagrade Oscar i BAFTA za kostimografiju, a Ralph Fiennes bio je za svoju ulogu nominiran za Zlatni globus. Pogledajte foršpan filma
S Festivala u Cannesu iz programa Un certain regard stiže povijesni film Car (Tsar) redatelja Pavela Lungina o ruskom caru Ivanu Groznom koji očekuje saveznika u novom mitropolitu Filipu, no sve više skreće u fanatizam. Pogledajte foršpan filma
Na Festivalu u Torinu premijerno je prikazan francuski film ceste Daj mi ruku (Donne-moi la main) redatelja Pascala-Alexa Vincenta o dvojici blizanaca koji nakon smrti majke koju nisu poznavali kreću na njezin pokop u Španjolsku. Pogledajte foršpan filma
Talijanski glumac i redatelj Michele Placido, kojeg se pulska publika sjeća po filmu Romanzo criminale, režirao je poluautobiografski film Veliki san (Il Grande Sogno) o mladom policajcu koji za vrijeme studentskih nemira 1968. odluči postati glumac. Film dolazi u Pulu iz konkurencije Festivala u Veneciji. Pogledajte foršpan filma
Češka kinematografija biti će zastupljena humornom dramom Engleske jagode (Anglické jahody) redatelja Vladimira Drhe koja dočarava kako je malo mjesto u češkoj provinciji dočekalo sovjetsku intervenciju 1968. Film je prikazan na festivalu u Karlovym Varyma. Pogledajte foršpan filma
S festivala u Veneciji stiže dobitnik nagrade kritike FIPRESCI i nagrade Ekumenskog žirija – hvaljena drama Lourdes redateljice Jessice Hausner, nastao u austrijsko-francusko-njemačkoj produkciji. U filmu lijepa paralizirana djevojka odlazi u svetište Lourdes u nadi da će opet prohodati. Film je osim u Veneciji nagrađen i na bečkom Viennaleu, gdje je osvojio Grand Prix. Pogledajte foršpan filma
U američkom nezavisnom filmu Samac (A Single Man), debitantskom filmu slavnog modnog dizajnera Toma Forda, Colin Firth glumi profesora književnosti koji nakon tugovanja zbog gubitka partnera otkriva ljepotu sitnica svakodnevice.
Film je festivalsku premijeru imao u konkurenciji Festivala u Veneciji, gdje je Colinu Firthu pripala Coppa Volpi za najboljeg glumca, a za istu ulogu osvojio je nagradu BAFTA te nominacije za Zlatni globus i Oscara. Pogledajte foršpan filma
Iz Kine stiže kriminalistički triler Nesreća (Yi Ngoy) redatelja Pou-Soija Cheanga o plaćenom ubojica specijaliziran za namještanje fatalnih nesreća koji posumnja da su nesreće koje se počinju dešavati pripadnicima njegovog tima također namještene. Film je prikazan u konkurenciji Festivala u Veneciji. Pogledajte foršpan filmaUsvojena izvješća 56.Pule: Rekordnih 70.230 gledatelja!
Vijeće Festivala igranog filma u Puli na sjednici održanoj 18. rujna 2009. godine pod predsjedavanjem ministra kulture mr. sc. Bože Biškupića jednoglasno je prihvatilo programsko i financijsko izvješće 56. Festivala te prijedlog programa i financijskog plana 57. Festivala koje su podnijeli umjetnički ravnatelj Zlatko Vidačković i ravnateljica Zdenka Višković-Vukić. Na 56. festivalu je tijekom petnaest festivalskih dana prikazano ukupno 150 filmova (dugometražnih i kratkih), od čega deset u Nacionalnom programu.
Posebno je istaknuto povećanje broja festivalskih gledatelja za više od 60% - sa 43.800 na 55. Festivalu na 70.320 na 56. Festivalu, od čega je 60.200 gledatelja gledalo 15 filmova u Areni, a ostalih 10.120 gledatelja filmove na Kaštelu, Kinu Valli, Istarskom narodnom kazalištu i Trgu Portarati.
Riječ je o najvećem broju gledatelja i najvećem broju filmova od proglašenja hrvatske neovisnosti.