Ljudi možda ne znaju, ali temu iz Malène sviram i u samom filmu – na soundtracku. Ipak, činjenica da sam je svirao i na otvaranju Festivala uz predivni kolaž iz Malène koji se projicirao iza mene, ispunjava me zaista velikom radošću.
Razgovor mogu započeti samo jednom riječju – Morricone.
Surađujem s njim već osamnaest godina. Jedini je skladatelj filmske glazbe koji tako suptilno piše za trubu, koji odlično razumije instrument. Uvijek je bila čast svirati s maestrom Morriconeom.
Ovdje u Puli ovacijama ste ispraćeni nakon koncerta u Circolu, ali i pred prepunom Arenom.
Svirati ovdje nevjerojatna je čast. Sjećam se da sam kao četrnaestogodišnjak svirao predsjedniku Titu. Tada sam i ljetovao u Hrvatskoj. Uopće, izvrsno se osjećam na Festivalu.
Zajedno sa pijanisticom Françoise de Clossey obilazite svijet i svirate Morriconea.
Da, ali i Nina Rotu. Upravo smo se vratili sa velike turneje po Kanadi, Sjedinjenim Državama i Brazilu. Izvrstan je osjećaj gledati kako ljudi jednakim emocijama reagiraju na filmsku glazbu diljem svijeta.
Na koncertu ste spominjali uspavanku…
Da, to je jedan mali komad koji nam je Morricone dao kao poklon. Jedini ga izvodimo – i prelijep je.
Posebno sam, kao i svi na festivalu, oduševljen vašom izvedbom glavne teme iz Tornatoreove Malène.
Ljudi možda ne znaju, ali temu iz Malène sviram i u samom filmu – na soundtracku. Ipak, činjenica da sam je svirao i na otvaranju Festivala uz predivni kolaž iz Malène koji se projicirao iza mene, ispunjava me zaista velikom radošću. Volim tu temu jer mi omogućava improvizaciju. Kako volim jazz, klasična Malèna savršeno mi posluži kao uvod u jazz improvizaciju. Također me iskreno oduševila plesna točka na otvorenju, također na Morriconeovu skladbu Passegiatta nel'paese. Publika je lijepo reagirala.
Obilazite svijet nastupajući…
To je prekrasan aspekt ovog posla. Ipak, ima i situacija kada morate svirati za ljude koji vam se ne sviđaju i ne cijene ono što radite. Srećom, zato postoje mjesta poput Pule, gdje sviram i uživam.
Malèna vam je najdraža skladba?
Znam da je vama. Od Morriconea mi je svakako jedna od najdražih, iako jako volim i skladbe za Tornatoreove filmove Nepoznata i Legenda o pijanistu. Posebno me razveselio uvid koliko umjetničkom ravnatelju, vama i još nekim ljudima koje sam upoznao znači Malèna. Prenijet ću to svakako Giuseppeu Tornatoreu. Malèna je sjajan film. Nemojmo zaboraviti spomenuti i Monicu Bellucci. To joj je bio jedan od prvih filmova, nije imala mnogo teksta – a sve je glumila mimikom. Sjajna je.