• Penelopa

    Penelopa, red. Ben FerrisHrvatska, Australija, 2008, 80 min, 35 mm

     

    Penelopa luta svojim golemim dvorcem, u čijim joj se sobama pojavljuju vizije muža Odiseja koji je na ratištu…

     

    SADRŽAJ: Dok čeka da joj se muž Odisej vrati iz rata, Penelopa luta svojim golemim dvorcem u kojem svaka soba krije različitu uspomenu. U sobama se pojavljuju vizije njezina muža, koje su bijeg od usamljenosti i postepeno je udaljuju od svijeta oko nje: društva njezinih vjernih sluškinja i razuzdanih mitskih prosaca...

     

    Ben Ferrisredatelj i scenarist: BEN FERRIS

    (Sydney, Australija, 1975) Diplomirao je latinski i klasični grčki na Sveučilištu u Sydneyu 1998. Od 1992. do 2004. glumio je i režirao u Sydneyskom kazalištu i osnovao kazališnu kompaniju Two Black Shoes s kojom je nastupio na Sydney Festivalu. Od 2002. do 2003. radio je kao književni savjetnik kazališne skupine Griffin. Godine 2000. u sklopu Sydneyskog sveučilišta osniva UBS filmsku školu koju je vodio do 2004, kada je osnovao Sydney Film School gdje trenutno radi kao izvršni direktor. Njegov kratkometražni film Kuhinja (The Kitchen) prikazan je na više festivala (One Take Film Festival u Zagrebu, L’Etrange Film Festival u Parizu, Singapore Film Festival), a osvajanje Grand Prixa na inauguralnom festivalu kratkometražnih filmova Akira Kurosawa u Tokiju 2005. osiguralo mu je kinodistribuciju u tokijskim kinima u sklopu dugometražnog filma Life Cinematic. Godine 2004. filmom Uzašašće (Ascension) osvaja Grand Prix One Take Film Festivala, gdje je 2006. bio i članom žirija.

    Penelopa, red. Ben Ferris

    Penelopa, red. Ben Ferrisproducentica: Irena MarkovićIRENA MARKOVIĆ

    (Zagreb, 1965) Diplomirala matematiku i informatiku na PMF-u u Zagrebu. Od 1993. aktivno se bavi kazalištem i filmom. U Kino klubu Zagreb završila je više radionica, filmsku radionicu za igrani film HFS-a i nekoliko glumačkih radionica. Od 2000. do 2003. radi na Motovun Film Festivalu, a od 2003. je producentica One Take Film Festivala. Iste godine suosnivačicom je produkcijske kuće Focus Media. Godine 2006. producirala je prvi dugometražni igrani film Ajde, dan... prođi... (Zlatna kolica za najbolji hrvatski film na Zagreb Film Festivalu).

     

    koproducent Ben Ferris

    produkcijska kuće Focus Media / Artemis Projects

     

    FOCUS MEDIA, Prilaz V. Brajkovića 2, HR-10020 Zagreb, Croatia

    tel ++385 1 6524 737, fax ++385 1 6524 741

    e-mail: focusmedia@focusmedia.hr

    web www.focusmedia.hr, www.penelopa.com.au

     

    u glavnim ulogama:

     

    Penelopa, red. Ben FerrisNATALIE FINDERLE

    (Sydney, Australija, 1979) Nakon završetka Akademije likovnih umjetnosti, na kojoj je s posebnim naglaskom na područje keramike diplomirala 2001, posvećuje se apstraktnom slikarstvu. Istodobno otvara kafić u susjedstvu Filmske škole u Sydneyu. Tu upoznaje redatelja Bena Ferrisa koji joj nudi glavnu ulogu u filmu Penelopa. Premda nikada nije glumila niti o tome maštala, željna životnih izazova, ponudu je prihvatila. Snimanje u Hrvatskoj bio je njezin prvi posjet očevoj domovini (majka joj je Mađarica) koja ju je oduševila.

     

    Penelopa, red. Ben FerrisFRANO MAŠKOVIĆ

    (Dubrovnik, 1978). Diplomirao je glumu na ADU u Zagrebu 2004, a od 2006. stalni je član ansambla Zagrebačkog kazališta mladih. Na danas matičnoj pozornici nastupio je 2004. u Petom evanđelju, a u novije vrijeme u predstavama Zagrebački pentagram, Polet, Glasi iz planina i drugima. Glumio na Dubrovačkim ljetnim igrama (primjerice Grižula), u Kazalištu Mala scena, Klaudija u Hamletu Harisa Pašovića u međunarodnoj produkciji te u projektu Requiem für eine Metamorphose Jana Fabrea. Nastupio je u više filmova (među ostalima Snivaj, zlato moje, Armin...) i televizijskih serija.

     

     

    James Barahanossnimatelj: JAMES BARAHANOS

    Profesionalne korijene vuče iz svijeta vizualne umjetnosti i znanosti (diplome iz oba područja, a postdiplomski studij dizajna i tehnologije završio je na Sveučilištu tehnologije u Sydneyu). Filmsku fotografiju opisuje kao "maštovito korištenje tehnologije unutar umjetnosti", a radeći na televizijskim programima uživo te kao nezavisni filmaš razvio je osobni stil kojim istražuje umjetnost snimanja dugih kadrova u kojima preispituje apstrakciju, psihologiju i emocije. Višestruko nagrađivan (Akira Kurosawa Award, nagrada na IFCT...), a radovi su mu prikazivani na filmskim festivalima u Europi i Aziji.

     

    Karen Johnsonmontažerka: KAREN JOHNSON

    Jedna je od najtraženijih australskih montažerki. Montirala je igrane i dokumentarne filmove. Radila je na preko pedeset produkcija. Nominirana je dva puta za Inside Film Awards za montažu igranih filmova Beneath Clouds i One Night the Moon. Montirala je dokumentarne filmove i serije First Australians, Crossing The Line, Dying To Leave, Wyirria – Small Boy, te Buried Country.

     



    Mladen Ožboltscenograf: MLADEN OŽBOLT

    (Čabar, 1957) Diplomirao je na Arhitektonskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu 1982. Na filmu radi od 1982. Član je Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika i Hrvatskog društva filmskih radnika. Autor je scenografije za sedamnaest hrvatskih dugometražnih igranih filmova i četiri televizijske serije te nekoliko stranih filmova. U kazalištu surađuje s Histrionima, a autor je brojnih scenografija izložbenih postava te scenografija reklama i spotova. Dobitnik je dviju Zlatnih arena za scenografiju filmova Prezimiti u Riju (2002) i Put lubenica (2006).

     

    Jeannie Tatekostimografkinja: JENNIE TATE

    (Melbourn, Australija, 1947) bila je jedna od vodećih australskih kostimografkinja i scenografkinja. Nakon školovanja pri melburnškoj kazališnoj skupini započinje bogatu karijeru u kojoj je radila za najuglednije australske kazališne kuće, posebice za operne produkcije te na filmu i televiziji. Višekratno je nominirana za nacionalnu nagradu Australian Film Instituta za najbolju kostimografiju koju osvaja za The Umbrella Woman. Bila je zaljubljenica u japansku kulturu, a radila je i u Japanu. Nedugo nakon završetka snimanja Penelope u Hrvatskoj i povratka u Australiju izgubila je dugogodišnju bitku s rakom. Umrla je na samom kraju 2007.

     

    Max Richterskladatelj: MAX RICHTER

    (Njemačka, 1966) Diplomirao je kompoziciju i klavir na Sveučilištu u Edinburgu, a usavršavao se kod Luciana Beria u Firenci. Deset godina svirao je klavir u klasičnom ansamblu Piano Circus koji je izvodio djela suvremenih skladatelja. Od 1990-ih djeluje kao skladatelj i dosad je izdao četiri solo albuma Memoryhouse (2002), The Blue Notebooks (2004), Songs From Before (2006) i 24 Postcards in Full Colour (2008). Njegove skladbe korištene su u filmovima Stranger Than Fiction Marca Forstera, Opsesija Isabel Coixet, a među filmovima za koje je pisao glazbu najpoznatiji je za Oscara nominirani Valcer s Bashirom.

     

    kostimografija: Jennie Tate, Ivana Zozoli

    ton: Sam Petty, Blaž Andračić

    maska: Snježana Tomljenović

     

    uloge:

     

    Natalie Finderle – Penelopa

    Frano Mašković – Odisej

    Dijana Babić, Nina Benović, Tea Deanović, Jelena Denona, Judita Franković, Barbara Kralj, Danijela Kukić, Miliana Lunar, Jelena Martinović, Matea Osojnik, Sara Stanić, Petra Težak – Sluškinje

    Petar Atanasoski, Ivica Bakota, Tino Celinščak, Ivica Gunjača, Igor Hamer, Darko Japelj, Marko Jelić, Alan Katić, Damir Klemenić, Adam Končić, Dean Krivačić, Miran Kurspahić, Mario Leovac, Edvin Liverić, Nikša Marinović, Ivan Mitrović, Ozren Opačić, Nikola Petričević, Dino Škare, Berislav Tomčić – Prosci